به گزارش ایرنا وی روز یکشنبه در یکصد و چهل و دومین جلسه این شورا اظهارداشت: در دومین سالروز رای تاریخی تهرانی‌ها به شورای اسلامی شهر پنجم هستیم که پشتوانه بی سابقه‌ای را برای مدیریت شهری تهران‌ خلق کرد.
وی افزود: بار سنگین این امانت بر دوش ما در شورای اسلامی شهر تهران است که باید برای تحقق مطالبات و انتظارات مردم کاری کنیم و این به معنای نداشتن مسئولیت سایر قوا و دستگاه‌های نظام نیست.
هاشمی تصریح کرد: انتظارات ما از دولت تدبیر و امید بیش از عملکرد دو سال گذشته آن در حوزه مدیریت شهری است؛ تهران و شهروندان بار خدمات پایتخت را به دوش می کشندبدون آنکه دولت نقش خود را در حل مشکلات و مسائل پایتخت و مقابله با پیامدهای این وضعیت ایفا کند.
وی بیان کرد: پیش از این بارها از تریبون شورای اسلامی به خود انتقادی از عملکرد مجموعه شورا و شهرداری دست زده ام و اجازه می خواهم امروز و به پاس ادای امانت مردم و پاسخ دادن به انتظارات بحق شهروندان گلایه هایی نسبت به سایر دستگاه های مسئول بیان کنم.

**مجلس گامی برای حل مشکلات تهران برنداشت
هاشمی همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی نیز با وجود همزبانی و همدلی با مدیریت شهری، تاکنون در عمل اقدامی جدی و فراتر از گذشته در حل مسایل تهران نکرده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تنها گام مثبت مجلس جلوگیری از تصویب لایحه دولت برای تملک درآمدپایدار مدیریت شهری بوده که آن نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

**قوه قضاییه کمک کند
هاشمی همچنین خطاب به قوه قضاییه اظهارداشت: از دستگاه قضا با مدیریت جدید نیز انتظار داریم با اطلاع رسانی نسبت به سرنوشت پرونده های مرتبط با شهرداری تهران که هزاران میلیارد تومان از حقوق شهروندان با رسیدگی قطعی به این پرونده ها احیا و بازگردانده می شود و بخش زیادی از مشکلات مردم قابل حل است، ما را یاری کند.

*نهادهای حاکمیتی یاری کنند
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه از سایر نهادهای حاکمیتی مانند سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز خواست تا نه تنها سطح همکاری، تعامل و کمک به مدیریت شهری را نسبت به دوره گذشته کاهش ندهند که شایبه مسایل سیاسی در افکارعمومی شکل گیرد بلکه حمایت و کمک به حل مسایل شهری در تهران را در اولویت قرار دهند.
وی بیان کرد: نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگترین تهدید برای نظام و خطرناکتر و مهمتر از تهدیدهای خارجی است.
هاشمی افزود: خدمت رسانی و حل معضلات جامعه بزرگترین بازدارندگی و قدرت دفاعی برای نظام محسوب می شود.
وی تأکید کرد: موثرترین آرایش جنگی برای تهران حل معضلات ریشه ای مردم و نشاندن لبخند رضایت بر لبان شهروندان مظلوم تهرانی است که بدون کمک و همراهی همه نهادها و دستگاههای موثر فراهم نخواهد شد.

**صداوسیما تعامل قوی تری داشته باشد
هاشمی در ادامه سخنان خود افزود: پوشش اطلاع رسانی فعالیت ها، مشکلات و نیازهای مدیریت شهری تهران در دوره فعلی در مقایسه با دوره های گذشته افت محسوسی داشته است.
وی گفت: در حالی که این انتظار وجود داشت که صداوسیما با شورای پنجم که از آرا و نمایندگی چندین برابری مردم برخوردارند، تعامل قوی تری داشته باشد.

*مدیریت شهری عملگرایی را تقویت کند
رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: در این میان نقش مدیریت شهری بویژه شهرداری تهران از همه تاثیرگذارتر است و امیدواریم انگیزه و اشتیاق مدیران و مسئولان شهرداری برای افزایش کارآیی و خدمت رسانی به مردم در عمل دیده شود.
وی اظهارامیدواری کرد که از هرگونه اتلاف بیت المال، رانت، تخلف، هزینه های غیرضروری و تشریفاتی در این سال سخت برای مردم در مدیریت شهری تهران جلوگیری شود.
هاشمی از اعضای شورا نیز خواست با تقویت واقع بینی و عملگرایی به جای ایده آل گرایی و بهبود وحدت و کاهش اختلاف سلیقه ها، 2 سال باقیمانده را با انگیزه و انرژی مضاعفی به خدمت بپردازند.
وی گفت: همه ما با تجدید عهد با شهروندان تهرانی از هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظر سازنده و کارشناسی برای رفع مشکلات و خدمت رسانی بهتر مدیریت شهری به مردم استقبال می کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواهش می کنم این ارتباط را به وسیله رسانه ها و فضای مجازی تسهیل و نزدیکتر کنند.

**حمایت مردم فرصتی استثنایی است
هاشمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: شکستن رکورد مشارکت مردم در انتخابات شورای شهر و حضور حدود چهار میلیون نفر شهروند تهرانی، پشتوانه بی سابقه ای را برای مدیریت شهری تهران آفرید.
رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برای جمهوری اسلامی که مبدع نظام مردم سالاری دینی در جهان است، این شورا، بهترین ابزار برای تثبیت و تعمیق اراده مردم در اداره جامعه است، افزود: رای و حمایت مردم از شورای پنجم یک تهدید نیست بلکه فرصتی استثنایی است.
هاشمی گفت: اغراق نیست اگر گفته شود مجموعه حمایتی که از نهاد مدیریت شهری در گذشته می شده است با این حمایت بی سابقه مردم نه تنها افزوده نشده بلکه به نوعی کاسته شده است.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.