محمدعلی ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگران عضو خانه کارگر با نازل‌ترین قیمت جهت سفر به مناطق مختلف از جمله قشم، تبریز، مشهد، چمخاله و سرین اعزام شده و از مزایای این بخش خانه کارگر بهره مند می‌شوند.
وی به برنامه‌ها و اقدامات خانه کارگر شهرری اشاره کرد و افزود: خانه کارگر با ارائه برنامه‌های ورزشی و اجرای مسابقات ورزشی کارگران در رشته‌های والیبال، فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج وغیره فعالیت دارد.
دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری تصریح کرد: کارگران بازمانده از تحصیل نیز در این شهرستان با ثبت نام در دبیرستان‌های کار و دانش از مزایای آموزش های از راه دور استفاده می‌کنند.
وی یادآور شد: کارگران با ادامه تحصیل علاوه بر کسب دانش از ارتقای شغلی، تخفیف ویژه و استفاده از امکانات و تسهیلات آموزشی فنی حرفه‌ای مرکز برخوردار می‌شوند.
ترکاشوند عنوان کرد: دانشگاه‌های علمی – کاربردی و همچنین دانشگاه کار آماده پذیرش دانشجویان کارگر در رشته‌های فنی، تخصصی و سایر رشته‌های تحصیلی برای کارگران جهت دریافت مدرک کاردانی و کارشناسی است.
وی با اشاره به اینکه 80 هزار نفر عضو خانه کارگر در شهرستان ری هستند، گفت: 4 هزار نفر از کارگران به صورت متغیر و مابقی نیز به شکل غیر متغیر فعالیت می‌کنند.
دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری به اهمیت بیمه برای کارگران و تضمین آینده آنها اشاره کرد و افزود: 150 هزار و 600 نفر از کارگران شهرستان ری بیمه بوده و از مزایای بیمه بهره مند هستند.
وی ادامه داد: 55 هزار بازنشسته و مستمری بگیر و از کار افتاده وجود دارد که این تعداد نیز می‌توانند با عضویت از مزایای خانه کارگر شهرستان ری استفاده ‌کنند.
ترکاشوند تصریح کرد: کارگران همواره خواستار ارسال بیمه و سوابق خود از سوی کارفرمایان به بیمه هستند زیرا بیمه سابق آنها و آینده‌شان را برای دوران بازنشستگی و از کارافتادگی تضمین می‌کند.
وی به ماده 148 قانون کار نسبت به بیمه کردن کارگران از سوی کارفرمایان با رعایت مقررات تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارگران در صورت نپرداختن بیمه از طرف کارفرما حق شکایت و اعتراض و پیگیری قانونی را برای احقاق حقشان دارند.
دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری به افزایش دستمزد کارگران در سال 98 اشاره کرد و افزود: افزایش 36 درصدی برای حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان و 13 درصدی در تمام سطوح به علاوه دریافت ماهیانه 261 هزار تومان در ماه نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته و وضعیت آنها از این نظر بهتر شده اما با توجه به تورم‌ها این رقم هنوز هم کافی نیست.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همچنین وجود شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
1970//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.