حجت الله پاچیده روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: 40 متر مکعب آب سد ماملو شب گذشته وارد رودخانه باقرآباد شد تا طی یک ماه گذشته برای دومین بار مردم شاهد عبور آب از این مسیل قدیمی باشند.
وی اظهار داشت: این آب از محل باز کردن شیرهای زیرین سد ماملو برای تخلیه رسوبات سد تامین شد.
این مقام مسئول افزود: بخشی از این آب نیز به مسیل موسوم به «نهر علی خراط» در شمال کمربندی ورامین – پیشوا و روستای یوسف رضا وارد شده است.
پاچیده تصریح کرد: علاوه بر این 40 متر مکعب، 20 متر مکعب آب نیز در شبکه های آبیاری و کانال ها روانه شده است.
وی اظهار داشت: تمامی امکانات و ادوات شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان تهران مهیا است و نگرانی بابت ورود این حجم آب به رودخانه باقرآباد و نهرعلی خراط وجود ندارد.
معاون شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان تهران گفت: میزان خروجی آب سد ماملو از ابتدای خرداد کم می شود تا ظرفیت سد به طور کامل حفظ شود.

** مردم از نزدیک شدن به آب خودداری کنند
در این راستا بخشدار مرکزی قرچک نیز از مردم خواست تا از نزدیک شدن به حریم رودخانه ها خودداری کنند.
علیرضا رشیدیان به خبرنگار ایرنا گفت: از زمان ورود آب به رودخانه باقرآباد اطراف حریم رودخانه به طور کامل تخلیه شد تا از بروز هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: تلاش می شود تا با انحراف این حجم از آب به سمت اراضی کشاورزی و حوضچه های شمال قرچک، از میزان آب ورودی به رودخانه کاسته شود.
بخشدار مرکزی قرچک گفت: حدود هفت دستگاه خانه در روستای قشلاق اول در بستر رودخانه احداث شده که با دریافت حکم قلع و قمع از مراجع قضایی، مقدمات تخریب آن ها فراهم شده است ولی با توجه به این که ساکنان این منازل از اقشار کم درآمد جامعه هستند، تلاش می شود تا این افراد در منازل سازمانی موجود در شهرستان سکونت پیدا کنند تا مشکلی برای آنان به وجود نیاید.
به گزارش ایرنا، قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.