به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:انرژی برق یکی از ابزارهای اساسی در رونق تولید واحدهای صنعتی است، همان مشکلی که شهرک های صنعتی استان تهران با آن دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود: با برگزاری جلسات اضطراری راه های تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفته که یک راه، استقرار واحدهای سیار تولید برق است.
استاندار تهران تصریح کرد: طی روزهای اخیر، پیشنهاد سرمایه گذاری کلان از سوی یک بخش خصوصی برای احداث نیروگاه برق پیشوا ارائه شده که نخستین جلسه هماهنگی آن نیز برگزار شده است.
وی افزود: تلاش می شود تا با حضور مسئولان وزارت نیرو و فرمانداران چهارشهرستان جنوب شرق استان تهران، زمینه استقرار این نیروگاه که قطعات آن از کشور ایتالیا خریداری شده، فراهم شود.
محسنی بندپی در خصوص مشکل آب واحدهای صنعتی گفت: مشکل آب مورد نیاز واحدهای صنعتی استان تهران تا مهر ماه امسال به طور کامل برطرف می شود.

** اعتبارات مربوط به اشتغال عادلانه توزیع نمی شود
استاندار تهران در ادامه با اشاره به سهم استان در ایجاد اشتغال گفت: سهم اشتغال استان تهران 8.1 درصد است در حالی که اعتبار اختصاص یافته به استان 4.7 درصد باید باشد که این اعتبار با شاخصه عادلانه در نظر گرفته نشده است.
وی تصریح کرد: میانگین کشوری پرداخت اعتبارات در حوزه اشتغال روستایی و عشایری 76.6 درصد است که این مهم باید با اختصاص 1.5 میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی و اختصاص همین میزان از سوی بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید محقق شود.
محسنی بندپی گفت: دربررسی های صورت گرفته، استان تهران با میانگین کشوری 24 درصد فاصله دارد و 52 درصد از اعتبارات به این استان اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: بانک های کشاورزی و توسعه تعاون با تلاش خود به میانگین کشوری رسیده اند، ولی پست بانک و صندوق کارآفرینی امید با عملکرد 31 و23 درصد به تعهدات خود عمل نکرده اند.
استاندار تهران اظهار داشت: این امر نشان می دهد که بخشی از اعتباراتی که خود دولت به بانک ها اختصاص داده نیز در اختیار عشایر و روستائیان قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: بانک ها یک ماه فرصت دارند که خود را به میانگین کشوری برسانند، در غیر این صورت، موضوع از طریق شورای عالی بانک ها پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه انوشیروان محسنی بند پی امروز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح صنعتی به شهرستان ورامین و پاکدشت سفر کرد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.