به گزارش ایرنا، مهرداد پور فتحی چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش در مورد طرح های آموزشی در دست اجرای شهرستان دماوند اظهار داشت: کلنگ زنی مدرسه 15 کلاسه مسکن مهر به مساحت 2 هزار متر مربع و اعتبار یک میلیارد ریال توسط اداره راه و شهرسازی از دیگر طرح هایی است که در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: با همکاری مجمع خیرین استان مجوز تخریب و احداث مدرسه 15 خرداد بخش جابان اخذ شده و عملیات اجرایی این مدرسه نیز تا 2 ماه آینده آغاز می شود.
رئیس آموزش و پرورش دماوند اضافه کرد: ساخت مدرسه سرخده، ولیعصر(عج) و 5 مدرسه دیگر نیز در حال انجام است.
وی گرانی کاغذ را از مشکلات کنونی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این مشکل در زمان برگزاری امتحانات بیشتر نمود پیدا می کند و در سنوات گذشته اعتباری در این خصوص اختصاص می یافت، ولی در سال جاری هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است.
وی عنوان کرد: مقرر شد تا شهرداری، خیرین و انجمن اولیا و مربیان در این خصوص به آموزش و پرورش کمک کنند.

** 40 واحد تولیدی نیمه فعال دماوند به چرخه تولید بازگشت
فرماندار شهرستان دماوند نیز در این جلسه گفت: سالجاری را به چهار فصل تقسیم کرده ایم و تمام پروژه ها عمرانی هر نهاد در پایان هر فصل باید کلنگ زنی و یا مورد بهره برداری قرار گیرد و کوچکترین فعالیت هر نهاد باید در بین مردم بازتاب داشته باشد.
مجید صفری با تأکید بر اینکه تمام برنامه ها باید به صورت متمرکز اجرا شود، افزود: در سال جاری در نظر داریم بیش از 40 مؤسسه و کارخانه غیر فعال را به صورت 100 درصد فعال کنیم.
وی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در این جلسه نشان دهنده مصمم بودن مسئولان در رصد و بررسی مشکلات حوزه آموزشی است، اظهار داشت: خود کفا کردن آموزش و پرورش به لحاظ اقتصادی، نیروی انسانی و امکانات در اجرای سیاست های این نهاد تاثیر گذار است.
مجید صفری تاکید کرد: آموزش و پرورش یک خانواده بسیار مهم محسوب می شود و در سال جاری باید بر روی کیفیت فعالیت های این نهاد برنامه ریزی مناسب انجام شود.
وی افزود: با توجه به اهداف تبیین شده در ابتدای این مسیر قرار داریم و اگر آموزش و پرورش از فرصت های خود درآمد زایی کند، علاوه بر تامین هزینه های مربوطه، می تواند به دیگر نهادها نیز کمک کند.

** اوقات فراغت دانش آموزان برمبنای شعارسال تعریف شود
امام جمعه شهر دماوند نیز در ادامه با بیان اینکه افزایش بازده کاری، سطح قبولی و کیفیت آموزش در این نهاد از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: باید شرایطی در این نهاد فراهم شود تا دانش آموزان هیچگونه مشکل و استرسی برای امتحان نداشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی برنامه های مربوط به اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان را از مهمترین موضوعات فرهنگی برشمرد و افزود: با توجه به ارائه برنامه های مختلف در طول تابستان توسط دستگاه های ذیربط از موازی کاری در این زمینه باید پرهیز شود.
وی گفت: یادگیری مهارت های شغلی با توجه به شعار سال در کنار برنامه های تفریحی و آموزشی بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام فتاح دماوندی تأکید کرد: با انعقاد تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و اداره فنی و حرفه ای زمینه حضور دانش آموزان دبیرستانی در این مراکز کاربردی فراهم شده و باید از این فرصت در جهت شکوفایی استعدادهای دانش آموزان استفاده کرد.
تهرام/7246/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.