حسن شکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در سال 96 سطح یکصد هکتار و در سال 97 حدود 30 هکتار از مراتع و جنگلکاری های شهرستان دچار حریق شده اند.
وی ضمن درخواست هماهنگی و برنامه ریزی مسئولان متولی مقابله با بحران برای پیشگیری و خاموش کردن آتش سوزی در اراضی ملی اظهار داشت: این اداره از امکانات و نیروی انسانی بسیار محدودی برای اطفا حریق برخوردار است لذا با توجه به اهمیت بالای اراضی و اکوسیستم طبیعی شمیرانات و نص صریح قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، کلیه ماموران دولتی اعم از لشگری، کشوری و شهرداری ها که در مواقع آتش سوزی نزدیکی محل باشند موظفند با تمامی وسایل دولتی و شهرداری که در اختیار دارند با تقاضای ماموران جنگل بانی، ژاندارمری یا بخشداری در آتش نشانی کمک کنند.
این مقام مسئول افزود: ماموران کشوری و شهرداری که در ایفای این وظیفه مسامحه و قصور کنند بر حسب مورد طبق مقررات مواد 58 و 59 قانون استخدام کشوری مجازات می شوند؛ همچنین در مورد قصور ماموران لشگری تعقیب و مجازاتشان طبق مقررات و قوانین نظامی خواهد بود.
رئیس اداره منالع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات ضمن تاکید بر آتش روشن نکردن در منابع طبیعی شهرستان خطاب به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده آتش در عرصه های منابع طبیعی با شماره تلفن 1504 امداد جنگل و مرتع و یا با شماره های 26507344 – 26507343 یگان حفاظت منابع طبیعی شمیرانات تماس حاصل کنند.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه، شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با 140 هزار هکتار اراضی ملی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.