زینب نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آرامش اولین شرط روان سالم است اظهارداشت: متاسفانه در کشور ما اختلالات روانی یک اَنگ محسوب می شود و قصد داریم با راه اندازی پویش سلامت روان این انگ از بیماران برداشته شود.
وی در پاسخ به این پرسش که قبلا اعلام کرده بودید این پویش از اواخر اردیبهشت 98 اجرایی می شود گفت: باتوجه به اهمیت موضوع برای اثربخشی کامل این پویش مطالعات علمی آن شروع شده است و امسال اجرایی خواهد شد.
نصیری با اشاره به توزیع مناسب امکانات، فرصت ها و خدمات سلامت براساس برنامه سوم توسعه شهر در سطح پایتخت بیان کرد: ارتقای سلامت روان و اجتماعی شهروندان مورد تاکید و در اولویت است.
وی گفت: در برنامه سوم توسعه شهر تهران، ارتقای شاخص های سلامت، عدالت و توزیع مناسب امکانات، فرصت ها و خدمات سلامت در سطح شهر مورد تاکید قرار گرفته است و در این زمینه برای اجرای هر پروژه شهری علاوه بر مطالعه و پژوهش، نیازسنجی از گروه های خاص، کودکان، سالمندان و معلولان انجام می شود.
نصیری افزود: برای دستیابی به شهر دوستدار سالمند، ارتقای سلامت سالمندان (جسمی، روانی و اجتماعی)، شهر امن برای زنان (ارتقای سلامت زنان در شهر)، شهر دوستدار کودک (ارتقای سلامت کودکان در شهر)، دسترس پذیری شهر برای افراد دارای معلولیت، مناسب سازی فضاهای شهری، اصلاح ساختمان، کالبد و محیط شهر برای آنان برنامه هایی تعریف می شود.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران، برگزاری کارگاه های آموزشی، سینما سلامت، اجرای تئاتر میدانی، اعمال سیاست هایی برای دسترسی به شهر بدون پلاستیک، دستیابی به شهر پیاده و انسان محور را از برنامه های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.
وی گفت: ایجاد تحرک در میان شهروندان به عنوان بخشی از سبک زندگی با بهره مندی از زبان هنر، اجرای طرح های گرافیکی، بازی های شهری و خاطره انگیز در قالب طرح هایی همچون «راهوند» از دیگر برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران است.
طرح راهوند با نگاه به بازی های قدیمی همچون «لی لی» و «ماز» و سایر بازی های مورد علاقه شهروندان در کف زمین به منظور افزایش سرزندگی و نشاط در شهر و فاصله گرفتن از شهر خودرو محور طراحی شد که نوروز امسال در بیش از 25 نقطه پایتخت در قالب پیاده راه ها، گذرگاه ها و نوروزگاه ها اجرا شد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران همچنین با اشاره به برگزاری یکهزار و 895 کارگاه آموزشی در هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت) با موضوع ارتقای سواد سلامت شهرندان در 352 محله شهر تهران با همکاری خانه های سلامت اظهارداشت: 423هزار و 82 نفر در این کارگاه ها شرکت کردند.

تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.