به گزارش ایرنا، محمد امامی امین روز سه شنبه در نشست کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری افزود: با توجه به کسری برقی که در استان تهران وجود دارد، احداث نیروگاه برق هزار مگاواتی در دشت ورامین می تواند نیاز برق ما را برای وضع فعلی و طرح توسعه برای سال های آینده تامین کند.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر کارخانه ها به ظرفیت حداکثری برسد بیش از این ارقام کسری برق در استان وجود دارد.
بررسی پرونده یک شرکت که در زمینه تولید مکمل های ورزشی فعال است، بررسی درخواست یک شرکت تولید کننده روغن در خصوص مشکلاتی که با شرکت شهرک های صنعتی و اداره کل تامین اجتماعی داشت و بررسی درخواست نماینده صنف پوشاک خاوران از جمله پرونده هایی بود که در این نشست بررسی شد.
مدیرعامل شرکت تولید کننده روغن نباتی در این نشست گفت: به دلیل اینکه شرکت ما در بافت شهری قرار داشت مقرر شد این شرکت به شهرک های صنعتی پیشوا منتقل شود.
گلرخ آذرمی گفت: تا امروز مشکلات کارگری نداشته ایم و با وجود تولید اندک روعن نباتی بطور منظم حقوق و بیمه کارگران پرداخت شده است اما به دلیل اینکه کارخانه از سال گذشته تولیدی نداشته است تامین اجتماعی از پذیرفتن لیست بیمه ما معذور بودند و مسئولان تامین اجتماعی مدعی هستند چون در سال گذشته کارخانه تولیدی نداشته است نمی توانیم لیست بیمه را قبول کنیم در صورتی که حق بیمه سال 97 بطور کامل پرداخت شده است.
وی از سازمان تامین اجتماعی استان و شهرک های صنعتی خواست در خصوص احداث شرکت در زمینی که به تازگی خریداری شده و قبول حق بیمه کارگران و حق تنفس یکساله تا زمان بهره برداری کارخانه در شهرک پشوا مساعدت کنند.
در این زمینه با بحث اقساط زمین در شهرک صنعتی موافقت به عمل آمد و مقرر شد مصوبه ای از مجمع برای تنفس بدهند تا اعضای این شرکت بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.
همچنین مقرر شد مشکلاتی که در زمینه تامین اجتماعی برای کارگران به وجود آمده با هماهنگی مدیرکل تامین اجتماعی مرتفع شود.
مدیر عامل شرکت تولید کننده مکمل های ورزشی نیز گفت: این کارخانه با هفت هزار متر زمین و شش هزار متر بنای فیزیکی با اعتبار 10 میلیارد تومان بدون اخذ تسهیلات از بانک ها ایجاد شده است.
علی شفیعی نیا افزود: این کارخانه می تواند برای 250 نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کند.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی این کارخانه به 24 میلیارد ریال تسهیلات نیاز داریم، گفت: تمامی اقدامات مورد نیاز برای اخذ تسهیلات انجام شده اما بانک کشاورزی به بهانه اینکه منابع مالی ندارد از پرداخت وام خودداری کرده است.
در این خصوص نیز مقرر شد استاندار نامه ای را به روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی بنویسید و تلفنی نیز با وی صحبت کند تا بانک کشاورزی این اعتبار را تامین و پرداخت کند.
همچنین سرمایه گذار و مجری احداث شهرک صنفی پوشاک خاوران نیز گفت: در زمین 68 هکتاری که دور تا دور آن را شهرک های صنفی احاطه کرده با مشارکت اتحادیه پوشاک استان در نظر داریم برای احداث شهرک پوشاک اقدام کنیم که با مشکلات اداری روبرو بوده ایم و برای اخذ مجوز و رفع مشکلات موجود چند جلسه ای با حضور استاندار تشکیل شد ضمن اینکه این شهرک دارای مصوبه شورای برنامه ریزی استان است.
ناصر پوری اضافه کرد: بخشی از زمین در رینگ محیط زیست قرار گرفته است ولی خود زمین با توجه به اینکه اطراف آن را واحدهای صنفی و صنعتی احاطه کرده اند خاصیت محیط زیستی خود را از دست داده است.
در جلسه تعیین تکلیف این شهرک مقرر شد با توجه به اشکالاتی که مطرح شد جلسه ای با حضور فرماندار ری و سایر مسئولان ذی ربط تشکیل شود و پس از تایید صحت و سقم اسناد برای تایید و اخذ مجوز زیر بنایی به کارگروه معرفی شود.
تهرام/3036//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.