علیرضا ناصری پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساماندهی این بافت فرسوده با همکاری اداره راه و شهرسازی انجام می شود و تاکنون نیز مشاور این طرح انتخاب و پس از بررسی اجرایی می شود.
وی تجمیع پلاک های فرسوده را از اولویت های ساماندهی بیان کرد و افزود: شهروندانی که پلاک های فرسوده خود را تجمیع کنند از بسته های تشویقی شهرداری نیز برخوردار می شوند و به 300 متر زمین 360 درصد تراکم داده می شود.
شهردار باقرشهر عنوان کرد: در صورتی که پنج پلاک بافت فرسوده 60 متری با یکدیگر تجمیع شوند، مجوز ساخت 6 طبقه با 50 درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: باقرشهر به دلیل فرسودگی کالبدی، عدم برخورداری مناسب از دسترسی تاسیسات، خدمات و زیرساخت های شهری آسیب پذیر است و از ارزش مکانی، محیطی و اقتصادی مناسبی برخوردار نیست.
وی یادآور شد: کوچه های یک متری که در حال حاضر در بافت فرسوده باقرشهر وجود دارد در مواقع بحرانی مانند آتش سوزی و زلزله بسیار آسیب پذیر است.
ناصری پور اصلی ترین مشکل احیا نشدن بافت فرسوده در باقرشهر را فقر مالکان دانست و یادآور شد: صاحبان خانه ها بافت فرسوده باقرشهر از قشر ضعیف و آسیب پذیر هستند که توان ساخت مسکن را ندارند.
باقرشهر با مساحت 500 هکتار یکی از شهرهای کلان شهر تهران است که در محور ارتباطی تهران ـ قم و در حوزه سرزمینی شهرستان ری واقع شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.