به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مسابقه در قالب قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل‌زدگان و با هدف به تصویرکشیدن مسئولیت اجتماعی و همدلی مردم و مسئولان در مواجهه با سیل اخیر کشور برگزار می‌شود.
سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان سراج، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، سازمان صدا و سیما، خانه عکاسان ایران، فرهنگسرای ابن‌سینا و شرکت داده گستر عصر نوین (های‌وب) و کانون انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران از جمله مشارکت‌کنندگان در برگزاری این مسابقه هستند.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در هفت محور «سیل و امدادرسانی»، «نیروهای مسلح»، «سازمان‌های امدادرسانی»، «رسانه‌ها»، «احساسات و عواطف»، «مسئولیت اجتماعی کودک و خانواده» و «امید به زندگی» از 23 اردیبهشت تا ساعت 24 روز 20 خرداد از طریق پست الکترونیکی فرهنگسرای رسانه به نشانی resanehfarhangsara@gmail.com ارسال کنند.
آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، مستقر در فرهنگسرای رسانه، پس از بررسی و تأیید اولیه وارد مرحله داوری شده و فرآیند داوری آثار از 20 تا 25 خرداد انجام خواهد شد.
در جلسات داوری، 50 اثر برتر برای نمایش در نمایشگاه عکس روایت گِل و دِل انتخاب می‌شود و در مرحله نهایی داوری، از میان 50 عکس برتر، نفرات برگزیده معرفی می‌شوند.
آثار نفرات برگزیده با رضایت کتبی صاحبان آن در یک نمایشگاه به نمایش درآمده و درآمد حاصل از فروش آن صرف امور سیل‌زدگان خواهد شد.
آیین اختتامیه مسابقه روایت گِل و دل همراه با معرفی آثار برتر پنجم تیر برگزار خواهد شد.
علی‌محمد اسماعیلی رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی دبیر و سیداحسان باقری، حامد جعفرنژاد، مجتبی کوچکی، حیدر رضایی و سیدشهاب‌الدین واجدی هیات داوران جشنواره هستند.

*جوایز مسابقه عکس روایت گِل و دِل
این مسابقه در دو بخش آزاد و موبایلی برگزار خواهد شد که جایزه‌های این دو بخش به شرح زیر است:
الف– جوایز بخش آزاد؛ نفر اول: 30 میلیون ریال – تندیس و دیپلم حضور در مسابقه، نفر دوم: 20 میلیون ریال – تندیس و دیپلم حضور در مسابقه و نفر سوم: 10 میلیون ریال – تندیس و دیپلم حضور در مسابقه.
ب– جوایز بخش موبایلی؛ نفر اول: 15 میلیون ریال تندیس و دیپلم حضور در مسابقه، نفر دوم: 10 میلیون ریال تندیس و دیپلم حضور در مسابقه و نفر سوم: 5 میلیون ریال تندیس و دیپلم حضور در مسابقه.

*قوانین و شرایط شرکت در مسابقه
مسابقه به صورت تک عکس برگزار می‌شود و هر عکاس می‌تواند با 10 تک عکس در این مسابقه شرکت کند.
عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی، مونوکروم یا سیاه و سفید باشند، ویرایش عکس‌ها نباید جنبه استنادی عکس را مخدوش کند.
عکس‌ها باید دارای عنوان و کپشن مکانی و زمانی باشند.
سایز عکس‌ها باید حداقل 1500 پیکسل و حداکثر 2000 پیکسل باشد.
dpi عکس‌ها باید 300 پیکسل و حجم هر فریم عکس ارسالی 2 تا 3 مگابایت با پسوند JPG باشد.
عکاسانی که عکس‌هایشان برای حضور در نمایشگاه انتخاب می‌شود، موظف هستند ظرف مدت دو روز فایل اصلی عکس را از طریق ایمیل برای دبیرخانه ارسال کنند. در غیر این صورت عکس مورد نظر از مسابقه کنار گذاشته خواهد شد.
اطلاعــات منــدرج در فرم ثبت نام، عناوین و توضیحات عکس‌های ارسالی در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، لذا مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت‌کننده است.
شرکت‌کننده در جشنواره و صاحب فایل بزرگ و اصلی عکس، به عنوان عکاس و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هر گونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده جشنواره خارج است.
استفاده از آثار راه‌یافته به بخش مسابقه برای تبلیغات، انتشارات، چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه با ذکر نام صاحب اثر برای برگزارکننده مجاز است.
کتاب جشنواره در صورت انتشار به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته است اهدا خواهد شد.
آثار راه‌یافته به بخش مسابقه در قالب نمایشگاهی حرفه‌ای بر روی دیوار خواهد رفت و در صورت امکان در دیگر شهرستان‌های کشور به نمایش گذاشته می‌شود.
به همه عکاسانی که عکسشان پذیرفته شود، گواهی شرکت در نمایشگاه اعطا می‌شود.
رعایت نکردن قوانین و مقررات، منجر به حذف عکس‌ها از مرحله داوری می‌شود.
تصمیم‌گیری در مورد موارد پیش‌بینی‌نشده بر عهده دبیرخانه است.
ارسال عکس و شرکت در مسابقه به منزله پذیرش مقررات مسابقه است.
شــرکت در این مسابقه برای عموم عکاسان ایرانی آزاد و رایگان است.
عکس‌های ارسالی باید به صورت زیر با حروف انگلیسی نام‌گذاری شوند. مثال: (Ali JABARI_01)
مشخصات کامل هر فرد در یک فایل PDF یا WORD شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کد ملی همراه با عکس‌ها ارسال شود.

*حق‌التالیف
به هر عکس راه‌یافته به نمایشگاه، مبلغ یک میلیون ریال به عنوان حق امتیاز استفاده از عکس، پرداخت خواهد شد. به تمامی شرکت‌کنندگانی که آثارشان در دور نهایی انتخاب شود گواهی حضور در مسابقه اهدا خواهد شد.
آثار راه‌یافته به بخش پایانی مسابقه در قالب نمایشگاه حرفه‌ای در تهران و دیگر شهرستان‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد و عواید فروش با رضایت کتبی صاحبان آثار در قالب همت عالی به سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور اختصاص پیدا می کند.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش های شدید از روزهای پایانی سال گذشته در برخی مناطق کشور سیل برخی استان ها از جمله خوزستان، لرستان و گلستان را درگیر کرده است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.