به گزارش ایرنا محمد امامی امین روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با توجه به اینکه شعار سال رونق تولید است جلسات کارگروه هر هفته برگزار می شود که یک عملکرد قابل قبولی را ارائه کنیم، اکنون بسیاری از اعتبارات در حال پرداخت است.
وی با بیان اینکه در حوزه احداث و ایجاد کارخانه ها و شرکت های جدید ما دارای مشکلات عمده ای درخصوص زیرساخت و افزایش قیمت ها در سطح استان هستیم، ادامه داد: با افزایش قیمت های جدید اگر متقاضیان با 200 میلیون سرمایه در گردش امورات کارخانه خود را مرتفع می کردند اکنون این میزان به 600 میلیون تومان یعنی سه برابر گردش در سرمایه رسیده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: سرمایه در گردش بسیاری از کارخانه های ما با توجه به افزایش قیمت ها، کم شده است و این ضربه سنگینی به تولید می زند به همین دلیل درخواست ما این بود که به عنوان مصوبه این موضوع را پیگیری کنیم.
امامی امین افزود: مدیران بانک ها و مسئولان کارگروه این موضوع را پیگیری کنند تا بتوانیم وضع موجود را حفظ و از ظرفیت پرداخت تسهیلات برای ایجاد کارخانه ها و مشاغل جدید استفده کنیم.
وی با بیان اینکه با نگاه عمیق تری از مشکلات عبور کنیم، اضافه کرد: ما امروزه بیش از هر زمان دیگری به همدلی نیاز داریم، باید کمک کنیم بخش مهمی از مشکلات که نقدینگی است مرتفع و گردش پول در بخش صنایع و تولیدات هدایت شود و به سمت تولید حرکت کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: حجم توریسم در سال های گذشته افزایش و چرخه اقتصاد رونق یافته بود تا اینکه یک دیوانه به اسم ترامپ آمد و همه چیز را برهم زد، اگر شرایط عادی بود رشد اقتصادی خوبی داشتیم اما اکنون در وضعیتی قرار گرفته ایم که البته به زودی از آن عبور خواهیم کرد.
امامی امین افزود: برخی از کشورهای همسایه تحمل پیشرفت و آبادانی کشور ما را ندارند، روزی خواهیم دید که این مشکلات حل شده و راجع به افق های آینده صحبت می کنیم.
تهرام/3036//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.