به گزارش ایرنا، پس از آن که بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پیشوا نتوانست به تعهدات خود در قبال دریافت چهار هکتار زمین از شهرداری برای احداث مجتمع توانبخشی و رفاهی عمل نماید، شهرداری با طرح دعوا در مراجع قضایی، حکم خلع ید را دریافت کرد و روز گذشته این حکم اجرا شد.
با اجرای حکم خلع ید، ساختمان اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز این زمین 4 هکتاری احداث شده بود نیز تخلیه و بخشی از وسایل اداری نیز به خیابان مقابل این ساختمان منتقل و این موضوع با اعتراض جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و امام جمعه شهرستان مواجه شد.
فرماندار شهرستان پیشوا شامگاه یکشنبه با برگزاری جلسه ای مشترک، با تأکید بر لزوم تمکین نمودن از قانون، تا شهریور ماه برای اجرای پروژه از مجموعه شهرداری مهلت گرفت و از امروز فعالیت بنیاد شهید بار دیگر آغاز و کارکنان این اداره به محل کار خود بازگشتند.
فرماندار پیشوا در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه با رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مقرر شد چنانچه بنیاد شهید و امور ایثارگران تا پایان شهریور امسال برای احداث مجتمع فرهنگی ورزشی ایثارگران تامین اعتبار کرده و ردیف اعتباری مشخص نماید، شهرداری نسبت به تمدید مجدد قرارداد زمین اقدام کند و در غیر اینصورت زمین به مدیریت شهری استرداد ولی ساختمان اداری بنیاد به مساحت یکهزار مترمربع به خود بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار می‌شود.
حسین عباسی افزود: به خاطر رعایت شان و جایگاه خانواده معظم شهدا و ایثارگران و با نظر مساعد شورای اسلامی شهر، ساختمان اداری بنیاد شهید از امروز در اختیار بنیاد قرار گرفته و فعالیت عادی در این اداره آغاز شده است.
وی تصریح کرد: منابع مدیریت شهری پیشوا محدود است و دستگاه‌ها مکلف هستند تا طی مدت تعیین شده در تفاهم‌نامه، برای تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرای پروژ‌ه‌های مدنظر اقدام کنند، در غیر اینصورت شهرداری و شورای اسلامی شهر بر اساس قانون نسبت به استرداد زمین اقدام خواهد کرد.
وی گفت: بارها در جلسات شورای اداری از دستگاه های اجرایی درخواست شده تا قبل از طرح دعوا در محاکم قضایی، مشکلات را با حکمیت مجموعه فرمانداری برطرف کنند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.