به‌گزارش ایرنا، «پرهام جانفشان» که تاکنون مسئولیت صندوق احیای سازمان میراث فرهنگی را برعهده داشت روز 14 اردیبهشت ماه به عنوان مدیرکل میراث استان تهران منصوب شده بود.
این انتصاب در حالی رخ داد که اول اردیبهشت ماه امسال خبر بازداشت یکی از مدیران حوزه گردشگری میراث استان تهران انتشار یافت.
«دلاور بزرگ نیا» مدیرکل سابق میراث استان تهران همان زمان با تایید این دستگیری درباره علت بازداشت گفته بود: ازآنجا که موضوع در دست بررسی متولیان امر قرار دارد لذا بیان جزییات بیشتر در این زمینه در زمان حاضر میسر نیست.
همان موقع برخی منابع به شکل غیررسمی گمانه زنی کرده بودند که علت بازداشت با فعالیت برخی آژانس های مسافرتی مرتبط بوده است؛ موضوعی که تاکنون منابع رسمی درباره آن اظهارنظری نکرده اند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سازمان میراث فرهنگی، در مراسم معارفه مدیرکل جدید میراث استان تهران «محمد خیاطیان» معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، «محمد تقی‌زاده» معاون عمرانی استاندار تهران، مدیران و معاونان سازمان میراث‌فرهنگی، فعالان بخش خصوصی و کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران حضور داشته اند.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این مراسم گفته است: امروز هفت هزار نفر در تهران به‌عنوان صنعتگر صنایع‌دستی ثبت شده‌اند و وجود این تعداد صنعتگر می‌تواند استان تهران را به پایانه صادرات صنایع‌دستی تبدیل کند، وجود 2 هزار و 200 دفتر خدمات مسافرتی در تهران هم دیگر مزیت این استان است، اگر بتوانیم تعاملات خود را با بخش خصوصی به‌درستی شکل دهیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه خواهیم بود.
محمد خیاطیان افزود: راه باید برای مشارکت آحاد مردم در سازمان میراث‌فرهنگی فراهم شود. باید راهی برای دسترسی آزاد مردم به امور سازمان میراث‌فرهنگی فراهم باشد تا انحصار در اطلاعات از بین برود و شاهد برقراری عدالت و ریشه‌کن شدن فساد باشیم.
وی افزود: بسیاری از خدمات سازمان در حال حاضر در حال تبدیل شدن بر مبنای فناوری اطلاعات و آی‌تی است و ما قدم‌های اصلی را در این حوزه برداشته‌ایم تا مردم از تمام امور اطلاع داشته باشند.
به گفته وی، در چنین فضایی می‌توانیم ادعا کنیم با فساد مبارزه می‌کنیم. اتفاقات خوبی در این بخش افتاده است و آنچه باعث شد سازمان در جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را بگیرد همین اتفاقات مثبت در حوزه فناوری اطلاعات بود.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌فرهنگی گفت: سازمان میراث‌فرهنگی یکی از سالم‌ترین دستگاه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه همکاران در سلامت کامل خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند.
پرهام جانفشان مدیرکل جدید میراث‌ استان تهران نیز گفت: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی یک امانت است و باید روزگاری به عملکرد خودمان پاسخ بدهیم، امیدواریم شایسته اعتماد رئیس سازمان میراث‌فرهنگی باشم.
تهرام/7247//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.