منصور مردانی روز شنبه در جلسه مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان دماوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد، اظهار داشت: حریم رودخانه های تاررود شهر دماوند و آه شهر آبعلی از اهمیت خاصی برخوردار هستند از جمله حریم هایی است که در این طرح آزاد شد.
وی گفت: متوسط میزان آزاد سازی حریم بستر رودخانه ها در 15 ساله گذشته در این شهرستان یک هکتار بوده است.
مردانی بیان کرد: در راستای ساماندهی رودخانه آه منطقه سادات محله شهر رودهن نیز یک میلیارد تومان از محل ارزش افزوده اعتبار دریافت شد و اقدامات اولیه آن نیز پس از برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تجاوز به حریم در 2 روستای چنار شرق و زان مد نظر قرار دارد افزود: برای جلوگیری از هر گونه حوادث متعدد لازم است شهرداری ها و دهیاری ها قبل از صدور مجوز ساخت و ساز در حریم بستر رودخانه استعلام مربوطه را از این نهاد اخذ کنند.
مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به اینکه تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در دستور کار قرار دارد، گفت: در روزهای آینده 30 مورد تخریب و قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در حریم بستر رودخانه ها در منطقه ولیران انجام خواهد شد.
وی ایجاد تحول در راستای ساماندهی رودخانه ها را منوط به استفاده از مشاور در حوزه های مد نظر دانست و اظهار داشت: تا کنون بدین منظور 20 مشاور به شهرداران معرفی شدند.
مردانی ادامه داد: وظایف دهیاران در سطح روستاها به مثابه وظایف شهرداران در سطح شهر است و با توجه به اینکه بستر رودخانه ها متعلق به دولت است، نباید در خصوص تجاوز به حریم بستر رودخانه ها چشم پوشی صورت گیرد.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.