به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار علیرضا لطفی دراین باره اظهار داشت: اوایل امسال در پی طرح شکایت معاونت حقوقی یکی از بانک های خصوصی مبنی بر دریافت تسهیلات بانکی توسط یک شرکت، پرونده مقدماتی در این رابطه تشکیل و برای رسیدگی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
وی افزود: در همان تحقیقات اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با تاسیس و ثبت یک شرکت صوری و به بهانه تاسیس یک کارخانه تولیدی اقدام به دریافت بیش از 13 میلیارد تومان تسهیلات بانکی کرده و پس از آن متواری شده اند.
لطفی ادامه داد: با بررسی اسناد و مدارک ارائه شده از سوی شرکت به بانک، کارآگاهان دریافتند شرکت به نام یک خانم ثبت شده که در ادامه با شناسایی محل سکونت این خانم بازنشسته در شمال شرق تهران مشخص شد وی هیچ اطلاعی از ثبت شرکت به نام خود ندارد.
وی بیان کرد: کارآگاهان با بررسی شواهد و مستندات اطمینان پیدا کردند که با یک گروه حرفه ای از افراد جاعل و کلاهبردار رو به رو هستند؛ لذا در شرایطی که کمترین اطلاعات در خصوص هویت واقعی این افراد وجود داشت با اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی هویت شش عضو این گروه از جاعلان و کلاهبرداران شدند.
این مسئول انتظامی افزود: همزمان با ادامه تحقیقات برای دستگیری اعضای این گروه از جاعلان، رسیدگی به یک پرونده جعل و برداشت غیرمجاز از حساب یک شرکت ساختمان سازی معتبر به ارزش 24 میلیارد تومان نیز به پلیس آگاهی ارجاع شد که بررسی و تطابق اسناد و مدارک این پرونده با مدارک پرونده 13 میلیارد تومانی، همگی حکایت از آن داشت جاعلان حرفه ای این پرونده به شیوه ای مشابه در هر دو پرونده اقدام به جعل مدارک کرده اند به گونه ای که در پرونده اخیر 24 میلیارد تومانی نیز با جعل مدارک شناسایی و حساب بانکی متعلق به مدیرعامل شرکت، این مبلغ میلیاردی را از حساب شرکت برداشت کردند.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همزمان با قطعی شدن جعل و کسب مال نامشروع توسط این گروه در هر دو پرونده، کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه این شش نفر در منطقه قلعه حسن خان، طی چند عملیات همزمان اقدام به دستگیری تمامی آنها کردند.
لطفی گفت: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی در همان تحقیقات اولیه مشخص شد آنها قصد داشتند تا با تبدیل مبالغ به دست آمده به دلار و یورو، پول ها را از کشور خارج کنند اما با دستگیری تمامی اعضا گروه و کشف وجوهات تبدیل شده به ارز عملا هیچ گونه پولی از کشور خارج نشده و اکنون، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی حساب بانکی متعلق به متهمان و همچنین شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته و رسیدگی به پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد.
تهرام/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.