به گزارش ایرنا «علی اعطا» روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره دستور بررسی آیین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره فعالیت های شورایاری ها در یکصد و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این آئین نامه 4 رکن برای برگزاری انتخابات شورایاری ها در نظر گرفته شده که ستاد هماهنگی شورایاری ها (متشکل از هفت عضو شورا به ریاست احمد مسجدجامعی) به عنوان مسئول برگزای انتخابات در نظر گرفته شده است.
وی، شورای راهبردی انتخابات را از دیگر رکن های مطرح شده در آیین نامه این انتخابات عنوان کرد و گفت: ترکیب پیش بینی شده به ریاست رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها و عضویت شهردار و یا معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران، فرماندار تهران، نماینده وزارت اطلاعات، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، معاون اجتماعی نیروی انتظامی تهران بزرگ، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های تهران، فرمانده بسیج تهران، رئیس نظام پزشکی و رئیس اتاق اصناف در این شورا پیش بینی شده است.
اعطا خاطر نشان کرد: ایجاد هیات نظارت بر انتخابات شورایاری ها (هیات نظارت مرکزی و هیات نظارت در هر منطقه) و هیات اجرایی (هیات اجرایی مرکزی و هیات اجرایی منطقه ای) از دیگر موارد پیش بینی شده برای انتخابات شورایاری ها است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه موضوع شورایاری ها با مشارکت نمایندگان مردم در محلات باید برگزار شود، پیش بینی شده که معتمدین محلات از جمله نمایندگانی از انجمن های اولیا و مربیان، کسبه، بسیج محله، مساجد محلات، سمن ها و نماینده هیات های مذهبی محلات، نماینده نظام پزشکی و نماینده تشکل های کارگری، در انتخابات حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: اهم وظایف مجمع معتمدین محلات حضور در شعب اخذ رای و در هیات های نظارت در مناطق و هیات های اجرایی در مناطق و در هیات هایی معتمدین مناطق 22 گانه است.

* تغییر شرایط داوطلبان انتخابات شورایاری ها
اعطا در ادامه با اشاره به تاکید آیین نامه به شرایط داوطلبان انتخابات شورایاری ها، اظهار داشت: شرایط داوطلبان برای انتخابات شورایاری ها سخت گیرانه تر شده و علاوه بر شرایط عمومی که باید داشته باشند، داوطلبان شورایاری ها باید در محله مورد نظر سکونت و یا اشتغال داشته باشند.
وی گفت: طبق این آیین نامه در واقع هیچ کدام از کارمندان شهرداری مرکز، نواحی و یا سازمان های وابسته به شهرداری، و کارکنان شورای شهر تهران نمی توانند کاندید انتخابات شورایاری شوند.
وی تاکید کرد: بر اساس آیین نامه، اعضای شورایاری محلات نمی توانند در منطقه ای که به عنوان شورایار انتخاب می شوند، به عنوان پیمانکار طرف قرار داد با شهرداری واقع شوند.
وی با بیان اینکه شرایط داوطلبان سخت گیرانه تر شده و ممکن است کسانی انتقاد داشته باشند، گفت: این شرایط سخت گیرانه تر بمنظور پیشگیری از مشکلات احتمالی بوده است.
اعطا خاطر نشان کرد: انتخابات پنجمین دوره شورایاری ها پس از ماه مبارک رمضان درمحلات برگزار می شود.
وی تاکید کرد: این آیین نامه پس از تصویب در صحن شورای شهر اجرا می شود.
به گزارش ایرنا شهر تهران 374 محله دارد که در انتخابات شورایاری های شهر تهران برای هر محله هفت عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل انتخاب می شوند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.