به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین توسلی در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران شهر پردیس با بیان اینکه بخشی از مشکلات داخلی نیز به مردم باز می گردد افزود: در کشور ترکیه مردم دلارهای خود را پس از افزایش قیمت آتش زدند در حالیکه مردم ما در صف ایستادند تا دلار بیشتری خریداری کنند.
وی عنوان کرد: عدم استفاده از ظرفیت تولید داخلی، قاچاق کالا، کارآمد نبودن نظام بانکی ، نرخ غیر واقعی ارز و تاثیر گذاری بر افزایش قیمت اجناس در داخل کشور، افزایش بی دلیل مالیات با توجه به کسادی بازار اصناف و رونق بازار غیر مولد ارز، سکه، مسکن و افزایش بی دلیل و بی رویه قیمت مسکن را می توان از نشانه های ضعف اقتصادی در داخل کشور دانست.
توسلی گفت: راه اندازی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک زود بازده و استفاده از ظرفیت و توانمندی بالای کشاورزی و دامپروری، حمایت از خصوصی سازی و اصلاح نظام بانکی راهکارهایی برای افزایش توان اقتصادی و رفع ضعف موجود است.
امام جمعه شهر پردیس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما به تعهدات خود در برجام مقید بودیم افزود: بعد از گذشت یکسال و ده‌ها بار مذاکره فقط وعده های تو خالی از کشورها اروپایی و آمریکایی دریافت کردیم.
وی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی پس از نقض تعهد آمریکا و اروپایی ها خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم شورایعالی امنیت ملی، مرحله به مرحله سطح تعهدات خود را با کشور های طرف قرار داد کاهش می‌دهیم.
توسلی گفت: در این تعهد موظف شده بودیم که فقط تا سقف 300 کیلو اورانیوم را در کشور نگهداری کنیم و مازاد آن را به خارج از کشور انتقال بدهیم و با توجه بدعهدی طرفین قرار داد، از این پس مازاد تولید را در کشور ذخیره می کنیم.
وی با بیان اینکه صنعت هسته ای یکی از مولفه های قدرت ما در دنیا است، افزود: هدف اصلی از پایبندی ما به تعهدات برجام، کاهش و رفع تحریم ها بود که نه تنها محقق نشد بلکه در برخی موارد فشار بیشتری اعمال شده است.
توسلی گفت: جمهوری اسلامی به تعهدات بین المللی خود پای بند است، اروپایی ها در ظاهر با ما دوست هستند اما به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند، دوستی با امریکا و اروپا هیچ یک از مشکلات ما را حل نمی کند.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.