به گزارش ایرنا، «صابر پرنیان» روز چهارشنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی شهرستان پیشوا با بیان اینکه این وضعیت به هیچ عنوان برازنده تهران نیست افزود: در حال حاضر 47 بافت صنعتی بدون مجور در سطح استان تهران مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: با پیگیری های استاندار تهران قرار است تمامی این مناطق در شش ماهه نخست امسال در هیأت دولت تعیین تکلیف و ساماندهی شوند.
پرنیان اظهارداشت: به منظور تحقق رونق تولید در استان تهران تلاش می شود به صورت مستمر از واحدهای صنعتی بازدید به عمل آید و با دسته بندی مشکلات، راهکارهای عملیاتی برای برون رفت از مشکلات و موانع تولید نیز ارائه می شود.
وی تصریح کرد: برخلاف نگرش عمومی که تصور دارد استان تهران از وضعیت مطلوبی در زمینه زیرساختی برخوردار است، شهرک های صنعتی شهرستان های استان تهران بسیار مظلوم و توسعه نیافته هستند.
پرنیان افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت ها، برای بودجه عمرانی شهرک های صنعتی، رشدی پنج برابری را در سال جدید برنامه ریزی کرده ایم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: از سهم 60 درصد ایجاد ارزش افزوده استان تهران تنها دو و نیم درصد آن به استان بر می گردد و تنها یک درصد آن سهم شرکت شهرک های صنعتی است.
وی اظهار داشت: با هدف فعال شدن ظرفیت های استان در حوزه صنعت، آموزش های کسب و کار حتی خارج از شهرک های صنعتی ارائه و بر اساس زمان بندی اعلام شده هر هفته سه طرح صنعتی در سطح استان کلنگ زنی می شود.
پرنیان با اشاره به عزم شرکت شهرک های صنعتی برای رونق تولید در شهرک صنعتی پیشوا گفت : با رشد توأمان کشاورزی و صنعتی در کنار هم می توان یک توسعه متوازن را برای پیشوا رقم زد و تلاش می شود با ارائه مشوق های لازم، سرمایه گذاران را به حضور در این منطقه اقتصادی ترغیب کرد.
وی با اشاره به اینکه صنف های تولیدی پیشوا می توانند به شهرک صنعتی منتقل شوند افزود: مشکلات این شهرک به زودی حل خواهد شد زیرا فضای جدیدی در استان نسبت به این موضوع شکل گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران درخصوص خروج شهرک صنعتی از شعاع 120 کیلومتری نیز گفت: این اقدام باید با درخواست مسئولان ارشد شهرستان و استان از طریق معاون اول رئیس جمهوری پیگیری شود.
شهرستان پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.