محسن رنجبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 10 هزار مشترک از 245 هزار مشترک آب این منطقه دارای کنتور فرسوده است، اظهار داشت: قیمت هر کنتور از 55 هزار تومان به 250 هزار تومان یعنی 5 برابر رسیده که این امر نصب و تعویض کنتور را برای مشترکان دشوار کرده است.
وی افزود: در هر دوره 245 هزار کنتور در بازه زمانی 32 روز قرائت شده و پس از تهیه و چاپ قبض به مشترکان ارائه می شود.
رنجبری با اشاره به اینکه تمامی مشترکان منطقه 6 به ویژه شهرستان ری قبض ها را به موقع پرداخت می کنند، گفت: آنچه که در قبض ها برای مشترکان ارسال می شود، همان طلب آب و فاضلاب از مردم است.
وی به هوشمندسازی شبکه توزیع آب اشاره کرد و افزود: در منطقه 6 آب و فاضلاب حدود 40 کنتور سه اینچ به بالا هوشمندسازی شده و کنتورها به صورت برخط و هم توسط مامور به صورت حضوری قرائت می‌شوند.
معاون درآمد شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران هوشمندسازی کنتورها را امری مفید و مهم دانست و عنوان کرد: هوشمندسازی کنتورهای آب روشی بهینه و به صرفه بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه 90 درصد مشترکان آب منطقه در بخش مسکونی و 10 درصد در بخش غیرمسکونی است، گفت: مشترکین آب منطقه در حد استاندارها و الگوهای متعارف، آب مصرف می کنند که از این طریق علاوه بر مدیریت مصرف آب، هزینه خانوار خود را مدیریت کنند.
رنجبری افزود: سالانه حدود 400 تا 500 رشته انشعاب غیرمجاز شناسایی و بر اساس قانون برخورد می شود.
وی اضافه کرد: مشترکان در صورت بروز هر نوع مشکلی از طریق شماره 122 در راستای رفع مشکل خود اقدام کنند تا ضمن جلوگیری از مراجعه حضوری شهروندان و صرف وقت و هزینه، کارها با سرعت بیشتری انجام شود.
معاون درآمد آب و فاضلاب منطقه 6 تهران ادامه داد: افراد برای استحمام در فصل گرما از سردوش‌هایی استفاده کنند که در انتقال و خروج آب، دبی و حجم کمتری از آب را انتقال می دهد.
رنجبری افزود: در صورتی که مشترکین الگوی مصرف خانوار یعنی 18 متر مکعب در ماه را رعایت کنند، قبض آب بهای آنها در حد متعادل بوده و در پرداخت آن مشکلی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب به نفع شهروندان خواهد بود، یادآور شد: یک خانواده 4 نفره باید روزی 600 لیتر و به ازای هر نفر 150 لیتر آب مصرف کند.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به مرکزیت شهرری با 245 هزار مشترک آب و 180 هزار مشترک فاضلاب منطقه ای به وسعت حدود 138 کیلومتر مربع شامل 80 کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و688 هزار نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.