به گزارش روز دوشنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، احمد صدری اظهار داشت: از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار موسیقایی رضوی، تولید و نشر آواها و نواها در حوزه فرهنگ رضوی است.
وی تاکید کرد: این رویداد موسیقایی در کنار سایر رویدادهای مشابهی چون جشنواره موسیقی نواحی به بستری برای تولید و حمایت از هنر آئینی تبدیل شده است.
صدری افزود: با توجه به تأثیرگذاری هنر موسیقی و نقش و جایگاه آن در جامعه کنونی و اقبال عمومی نسبت به این هنر والا، با حمایت و جذب هنرمندان و تولیدات موسیقایی با موضوع امام رضا علیه السلام می توان آثار جدید و ارزشمندی را در سطح جامعه معرفی و نشر داد.
دبیر تخصصی جشنواره آواها و نواهای رضوی تاکید کرد: ارادت به امام رضا (ع) در موسیقی ایرانی به ویژه در میان اقوام مختلف ایران به صورت های مختلف آوازی ، ساز و آواز مانند مولودی خوانی، مرثیه خوانی، توسل خوانی، منظومه خوانی، ثنا و نیایش، مناجات خوانی، منقبت خوانی، چاوشی خوانی، پیشخوانی های تعزیه، در تمام مناطق ایران از جمله ؛ در موسیقی خراسان ، آذربایجان، کردستان، لرستان، استان های شمالی و جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان ظهور و بروز یافته است.
وی ادامه داد: چهارمین دوره جشنواره آواها و نواهای رضوی با تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره بر محور موسیقی آوازی قوام یافت و هنرمندان سراسر کشور می توانند آثار خود را در این سبک های آوازی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره بتواند در مسیر پیش رو با بهره مندی از قابلیت های مناسب هنری و موسیقایی و برخورداری از منابع مفید در سطح ملی گام های ارزنده ای در توسعه موسیقی آئینی و فرهنگ رضوی بردارد.
وی بر حمایت از هنرمندان و تولید آثار موسیقایی در حوزه رضوی تأکید کرد و گفت: آثار برگزیده این جشنواره باید با حمایت متولیان امر به صورت حرفه ای ثبت و ضبط شود و برای استفاده عموم ارائه شود.
به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار می شود؛ مهلت ارسال آثار به این جشنواره 30 خرداد 98 است و اختتامیه جشنواره همزمان با دهه کرامت از 13 تا 15 تیر ماه خواهد بود.
علاقه مندان می توانند برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان به سایت Tehran.shamstoos.ir مراجعه کنند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.