«علی اعطا» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: با محاسبه ای که انجام شده، طولانی ترین ساعت حضور در مترو همان 2 ساعت است.
وی افزود: تعیین نرخ بلیت مترو پیش از این در قالب لایحه ای جداگانه بررسی و تصویب می شد اما برای امسال این لایحه در قالب لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران به صحن شورا آمد و در شورا تصویب شد.
براساس اعلام مدیران شهری، در تبصره دوم پیوست 6 لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران با عنوان تعیین قیمت بلیت مترو شهر تهران در سال 1398 تاکید شده است که قیمت های اعلامی بلیت مترو صرفا جهت استفاده از مترو برای حداکثر مدت زمان لازم برای انجام طولانی‌ترین سفر (دو ساعت پس از ثبت ورود) است و بعد از گذشت این زمان بلیت استفاده شده فاقد اعتبار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، نهم اردیبهشت ماه امسال همزمان با اجرایی شدن رشد 20 درصدی نرخ بلیت مترو، مدیرعامل بهره برداری قطارشهری تهران اعلام کرد: براساس کار کارشناسی هر شهروند برای اینکه زمان سفر خود را در ناوگان مترو کامل کند حدود 2 ساعت زمان نیاز دارد که در حال تدارک سامانه کنترلی هستیم که بیشتر از زمان 2 ساعت شهروند یا باید از ناوگان مترو خارج شود یا بلیت جدیدی تهیه کند.
همان روز «پیروز حناچی» شهردار تهران در واکنش به برنامه مترو برای محدودکردن ساعت حضور مسافران در مترو تا 2 ساعت و لزوم تهیه بلیت جدید پس از این مدت گفت: این مساله را پیگیری می کنم.
چندروز پس از آن اما برخی رسانه ها از قول معاون عمرانی فرماندار تهران در این باره نوشتند: برای مترو همانند سال گذشته محاسبه بلیت شهروندان بر اساس مسافت خواهد بود و در مصوبه چیزی به عنوان محدودیت زمان ندیده ام.
به گزارش ایرنا اعمال محدودیت زمانی برای حضور در ایستگاههای مترو هنوز اجرایی نشده است.
تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.