به گزارش شنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تهران پیروز حناچی که در همایش ائمه جماعات شهرداری تهران سخن می گفت تصریح کرد: مخصوصا در حوزه فعالیت شهرداری تهران باید بدون رودربایستی به مشکلات مردم پرداخت، چرا که با زندگی روزانه مردم سروکار داریم.
وی بیان کرد: در شرایط سخت اقتصادی حاضر و با چشم‌اندازی که اکنون داریم و حتی ممکن است شرایط سخت‌تر هم شود و طرف روبرویمان هم عقل و حد پایانی برای بدی‌هایش ندارد چاره کار انسجام داخلی است.
حناچی گفت: مردم ما نشان دادند وقتی در مقابل بدخواه قرار می‌گیرند، انسجامشان بیشتر می‌شود.
شهردار تهران با بیان اینکه یکی از دلایل مهم آلودگی پایتخت مربوط به خودروهای تک سرنشین است گفت: 40 درصد آلودگی تهران مربوط به تردد خودروهای تک سرنشین است.
وی با بیان اینکه امروزه پسماند را یکی از بزرگترین منابع می‌دانند گفت: با این نگاه می‌توانیم از اتلاف منابع خدادادی جلوگیری کنیم چرا که حجم زباله‌ای که روزانه جمع می‌کنیم ٩ هزار تن است.
حناچی ادامه داد: حمل این حجم زباله خود حجم بسیار بزرگی از تردد را تولید می‌کند ضمن اینکه 45 هزار تن نخاله‌های ساختمانی را نیز باید بدان افزود.
وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان نیز گفت: این ماه مبارک در میان کشورهای اسلامی ماه نشاط و شادی و سرور است. باید کاری کنیم که این ماه بانشاط پشت سر گذاشته شود و عید فطر نیز که یکی از عزیزترین اعیاد مسلمانان است، به همین شکل با نشاط برگزار شود.
شهردار تهران با اشاره به اینکه خود و همکارانم را موظف کردم تا در مراسم و شعایر حضور مؤثر داشته باشند، خاطرنشان کرد: تمامی مراکز شهرداری در شهر تهران اذان را به موقع پخش خواهند کرد؛ شهر ما ام‌القرای اسلام است و باید این موضوع را در خیابان‌های شهر نیز حس کنیم.
امام جمعه موقت تهران نیز در این مراسم ضمن اشاره به یکی از روایات امام صادق (ع)، گفت: ما باید در اطاعت خدا پیشگام باشیم. روحانیون آزاده در اسارت نه لباس داشتند و نه محاسن؛ روحانیون آزاده را با اعمال و سلوکشان می‌شناختند و حتی مامورین عراقی و صلیب‌سرخ نیز با ایشان به احترام رفتار می کردند.
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد تاکید کرد: یکی از مقامات ارشد صلیب‌سرخ در عراق، به محضر یکی از روحانیون اسیر رفته و تمام مدت ٢ساعتی را که آن‌جا حضور داشت، به احترام دوزانو نشسته بود.
وی در ادامه خاطره‌ای از آیت‌الله بهجت تعریف کرد و گفت: ایشان که نماد اطاعت خدا بود یک بار به بنده حقیر فرمودند: بعضی می‌گویند ما را نصیحت کنید، من در پاسخشان می‌گویم ببینید محمدتقی بهجت چه می‌کند، شما آن کارها را نکنید و از بهجت بهتر باشید.
ابوترابی‌فرد ادامه داد: انسان با علم است که بنده خدا می‌شود. باید در کلمات و سخن و منطق ما علم مشاهده شود. باید آن‌جا که نمی‌دانیم سکوت اختیار کنیم و آن‌چه را می‌دانیم، با منطق بیان کنیم؛ شهید مطهری نماد این علم و منطق و عبد است.
تهرام/7243//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.