«علیرضا زندی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 25 هکتار از بافت شهری حسن آباد فشافویه فرسوده است افزود: خانه های قرار گرفته در این بافت با زمین های شهرداری در محلات تازه ساز در قالب این طرح معاوضه می شود.
وی ادامه داد: مدیریت شهری حسن آباد فشافویه برای جلوگیری از زیان مالکان در اجرای این طرح از کارشناسان قوه قضاییه برای قیمت گذاری خانه های قرار گرفته در بافت فرسوده استفاده کرده است.
زندی قدمت بالا، استفاده از کاهگل و قرارگرفتن در گودال را از موارد بسیار خطرناک خانه های بافت فرسوده حسن آباد فشافویه عنوان کرد و یادآور شد: برف سنگین سال گذشته و آبگرفتگی معابر و حیاط خانه های فرسوده ای که در گودی ساخته شده اند زنگ خطری برای مواقع بحرانی است.
وی اضافه کرد: معابر بافت فرسوده حسن آباد به قدری تنگ است که در صورت آتش سوزی امکان تردد کامیون های آتش نشانی وجود ندارد و علاوه بر آن سرانه فضای سبز در این محلات نیز صفر است.
زندی با اشاره به اینکه عمده جمعیت ساکن در محلات فرسوده اتباع هستند گفت: بزرگترین مانع در تخریب و بازسازی محلات فرسوده مقاومت مالکان است، مستاجران که تبعه کشورهای خارجی هستند کرایه های خوبی را به حساب مالکان واریز می کنند.
وی تصریح کرد: شهرداری حسن آباد فشافویه در صورت تملک خانه های بافت فرسوده تمامی آنها را تبدیل به معابر عمومی و فضای سبز خواهد کرد.
زندی با اشاره به اینکه حسن آباد یکی از قدیمی ترین و جنوبی ترین بخش ها در استان تهران محسوب می شود و باید نگاه ویژه ای به این منطقه حاشیه ای شود افزود: این محدوده از لحاظ ساختار و کیفیت مصالح و لحاظ نشدن اصول مهندسی سست و ناپایدار است ضمن اینکه روستاهای این بخش نیز به هیچ عنوان ایمن نیستند.
حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.