به گزارش ایرنا موضوع شمول مفاد قانون مشاغل سخت و زیان آور و به دنبال آن بازنشستگی پیش از موعد برای آتش نشانان شهر تهران طی سال های گذشته از جمله مشکلات و دغدغه های آنان به شمار می رفت که با تلاش های انجام گرفته بویژه پس از حادثه پلاسکو، بخش عمده مشکلاتشان حل شده و یک مشکل دیگر باقی مانده بود که با این خبر حبیب زاده به نظر می رسد آن نیز حل شده است.
براساس آمارها تهران حدود چهار هزار و 600 آتش نشان یا نیروی عملیاتی دارد که تنها 600 نفر آنان که بیمه تامین اجتماعی هستند امکان ارفاق 10 روز برای بازنشستگی داشتند و می توانستند با 20 سال سنوات، حقوق کامل 30 روز را بگیرند.
گفته شده بود سایر آتش نشانان (حدود چهار هزار نفر) که بیمه صندوق شهرداری هستند اگر بخواهند با 20 سال سنوات بازنشسته شوند تنها پنج روز ارفاق شامل حالشان می شود و با 25 روز حقوق می توانند بازنشسته شوند؛ آتش نشانان طی ماههای اخیر به دنبال پیگیری حل این مشکل بودند زیرا می گفتند کار و جنس آتش نشانان یکی است و قانون نباید آنان را متفاوت ببیند.
حال اظهارات حبیب زاده عضو شورای اسلامی شهر تهران که دیروز(چهارشنبه) در همایش روز کارگر ویژه گرامیداشت کارگران شهرداری در محل فرهنگسرای بهمن بیان شده می تواند برای این دسته از آتش نشانان نوید بخش و خوشحال کننده باشد.
حبیب زاده بصراحت گفته است: یکی از اتفاقات خوبی که طی سال گذشته برای کارگران افتاد تصویب ردیفی در بودجه برای بازنشستگی پیش از موعد آتش نشانان بود؛ این ردیف در بودجه سال 98 در نظر گرفته شد و کارگران آتش نشانی که زیرپوشش بیمه شهرداری قرار دارند «می توانند با 20 سال خدمت و دریافت 30 روز حقوق بازنشسته شوند».
این درحالی بود مسئولان شهری پیشتر حل این مشکل آتش نشانان مشمول بیمه شهرداری را منوط به تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی خوانده بودند اما برخی از آتش نشانان اصرار داشتند درصورت تامین مالی این موضوع در شورای اسلامی شهر تهران امکان حل آن وجود دارد.
تهرام/9353/1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.