به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی این شرکت، «علی امام» افزود: زیربنای ایستگاه امام حسین (ع) بیش از 13 هزار مترمربع و طول سکوی آن 140متر است و این ایستگاه در بخش جنوبی خط 6 مترو حدفاصل دولت آباد تا میدان ولی عصر(عج)) تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
به گفته وی پیشرفت فیزیکی این ایستگاه بیش از 90 درصد است و با تامین منابع مالی بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ، نصب هواساز و هواکش، پست های برق و سیستم مخابراتی نیز تکمیل خواهد شد.
مدیرعامل مترو تهران گفت: این ایستگاه در ادامه 9 کیلومتر از بخش جنوبی خط 6 مترو قرار دارد که سه ایستگاه آن شامل دولت آباد، بعثت و میدان شهدا اخیرا به بهره برداری رسیده است.
امام با اشاره به اینکه این ایستگاه در میدان امام حسین (ع) قرار دارد عنوان کرد: روش ساخت ایستگاه میدان امام حسین(ع) کاملا زیرزمینی است و عمق آن به 36 متر می رسد که دومین ایستگاه عمیق مترو پایتخت محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه میدان امام حسین(ع) با خط 2 تقاطع دارد تصریح کرد: با راه اندازی این ایستگاه، جابه جایی مسافران جنوب شرقی تهران با خط 2 به سهولت انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: تجهیزات ایستگاهی شامل هشت پله برقی نیز در مرحله ساخت و نصب قرار دارد که از این تعداد سه دستگاه در حال نصب، چهار پله برقی در حال حمل به کارگاه و یک دستگاه نیز در کارخانه در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: این ایستگاه سه ورودی دارد که 2 ورودی جنوبی آن ساخته شده و یک ورودی نیز در حال ساخت است.
امام افزود: با توجه به اینکه میدان امام حسین (ع) یکی از شلوغ‌ترین میادین سطح شهر تهران محسوب می‌شود با راه اندازی این ایستگاه جذابیت سفر بیشتری برای مسافران خط 6 فراهم خواهد شد.
بخش جنوبی خط 6 مترو شامل ایستگاه های دولت آباد، کیانشهر، بعثت، منصور، میدان خراسان، قیام (تقاطعی با خط 7)، امیرکبیر، میدان شهدا ( تقاطعی با خط 4 ،میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، شریعتی، میدان هفت تیر ( تقاطعی با خط 1 )،کریمخان و میدان ولیعصر(عج) ( تقاطعی با خط 3) است.
خط 6 مترو تهران به طول 32 کیلومتر و 27 ایستگاه از منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران آغاز می شود و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند کیانشهر، بعثت، 17 شهریور، میدان خراسان، شهید محلاتی، میدان های شهدا، امام حسین(ع)، سپاه، هفت تیر و ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، جلال آل احمد، نصر(گیشا)، شهرک آزمایش، مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، شهید ستاری، آیت‌الله کاشانی به منطقه کن و سولقان واقع در شمال غربی تهران می‌رسد.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.