به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مازنی عصر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: در صورتی که بر سر زبان مردم انداخته اند که هر چه پول در کشور است، صرف بخش فرهنگی به خصوص در فرهنگ دینی می شود، مقصر ما متولیان فرهنگی هستیم.
وی یادآورشد: مردم در کنار تمامی مسائل پیش روی آنان به کتاب و فیلم هم نیاز دارند و باید به این نیاز پاسخ داده شود.
مازنی تاکید کرد: اگر برای حوزه قرآن، سینما، دین، نویسندگان، هنرمندان و ورزش هزینه کنیم، در حقیقت برای جامعه سرمایه گذاری کرده ایم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای گفت: اولویت های شورای فرهنگ عمومی در 15 سرفصل و 63 برنامه تدوین شده است اما طی یک سال نمی توان برای اجرایی تمامی آنها دست به کار شد و اقدامات پراکنده راه به جایی نمی برد.
وی یکی از اولویت های امسال را توجه عملی به فرهنگ خواند و خاطرنشان کرد: در مرحله نظر، حوزه فرهنگ در عرش قرار دارد در حالی که در عمل از نظر توجه مسئولان و مقایسه با سایر موضوعات حتی نمی توان گفت در فرش قرار گرفته است.
مازنی اظهارداشت: یک نمونه از بی توجهی عملی به حوزه فرهنگ میزان بودجه ای است که سالانه به این بخش اختصاص می یابد که سرجمع به شش دهم درصد کل بودجه کشور می رسد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: 90 درصد اعتبارات کشور متاسفانه صرف امور جاری و پرداخت حقوق کارکنان دولت می شود.
وی بر لزوم ترویج فرهنگ گفت و گو و مفاهمه از میان تمام سرفصل های اعلام شده تاکید کرد و ادامه داد: پدیده بد حجابی از جمله موضوعاتی است که باید مورد بررسی و گفت و گو قرار گیرد.
مازنی با بیان اینکه در زمینه حجاب نخستین جایی که وارد می شود و برخورد می کند نیروی انتظامی است، تصریح کرد: این اتفاق در حالی است که نیروی انتظامی باید آخرین مرحله باشد تا بسیاری از نهادهای مسئول خود را به کناری نکشند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای گفت: چطور پوشش زنان برای ما مهم است اما رفتار مردان مهم و حساس نیست؟ در بسیاری از مواقع همکاران خانم از رفتار ناشایست همکار مرد خود گلایه دارند و این موضوع دیگر از بحث مجرد و متاهل بودن افراد نیز عبور کرده است.
وی تاکید کرد: حداقل دستگاه های حاکمیتی را می توان کنترل و چارچوبی را برای آنها تعریف کرد.
مازنی اضافه کرد: مجموعه این مسائل را باید به عنوان پدیده های اجتماعی دید که از طریق مفاهمه و گفت و گو قابل حل هستند.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.