به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: در سال جاری در کنار تلاش برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف، باید از اشتغال کسانی که اکنون در واحدهای مختلف فعالیت می کنند و عوامل گوناگونی موقعیت آنان را تهدید می کند، صیانت کرد.
وی یادآورشد: اکنون ایران در موقعیت خاصی قرار دارد و هجمه های استکبار با بهره گیری از ابزارهای در اختیار علیه جمهوری اسلامی دست به کار شده است.
محسنی بندپی اظهار داشت: اگر ما درک صحیحی از این شرایط تصویر کنیم، می توانیم راه نجات و مقابله و پیگیری را در اجرایی و عملیاتی کردن سرفصل های مصوب شورای عالی فرهنگ عمومی کشور پیدا کنیم.
استاندار تهران گفت: از اهرم هایی که می تواند ایمنی و حفاظت ما را تضمین کند، عملی سازی این سرفصل هاست، سرفصل هایی که هر کدام می تواند گره ای از مشکلات زندگی و رفتار مردم باز و اعتماد عمومی را افزایش دهد و به تبع آن امنیت ملی را ارتقا بخشد.
وی به مدیریت سیل در استان تهران و خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث سیل فرصتی ایجاد شده بود که بتوانیم از آن برای تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه های مسئول استفاده کنیم.
محسنی بندپی ادامه داد: زمانی که 17 فروردین وزیر کشور اعلام کرد که تهران به عنوان یکی از پنج استان معین استان خوزستان انتخاب شده است، به سرعت مسئولان و نمایندگان ما در منطقه سیل زده دشت آزادگان خوزستان حضور یافتند.
استاندار تهران گفت: مسئولان این استان به صورت نوبتی و به شکل شبانه روزی حضور داشتند و 25 کیلومتر سیل بند در اطراف این دشت برای مقابله با سیل ایجاد کردند و هم افزایی خوبی میان مسئولان دو استان و مردم منطقه شکل گرفت.
وی افزود: در همین سیل و بارندگی های سیل آسای اخیر، همکاری و هم افزایی مدیران استان تهران چنان بود که حتی تجمع آب در سطح معابر شهرها نیز گزارش نشد.
محسنی بندپی در خصوص راهکار تحقق فرامین رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و عنوان سال تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر مدیران بخواهند به روال معمول کارها را انجام و پس از مدتی از عملکرد خود گزارش دهند، قابل قبول نیست و باید اقدامات اثر بخش فوق العاده ای در همه محورها و حوزه ها انجام گیرد.
استاندار تهران در خصوص مقابله و جمع آوری معتادان متجاهر از سطح پایتخت تصریح کرد: با هماهنگی انجام گرفته از دی تا پایان سال 97 و با همکاری تمامی دستگاه ها و نهادهای مربوط به مواد مخدر شرایط جمع آوری، درمان و پذیرش برای حرفه آموزی و اجتماع پذیری معتادان متجاهر فراهم شد.
وی به جمع آوری معتادان متجاهر مناطق شوش، مولوی و هرندی اشاره کرد و گفت: در این مناطق نزدیک 100 باب خانه ای که محل خرید و فروش مواد مخدر، تردد قاچاقچیان و معتادان بود، پلمپ شد.
محسنی بندپی اضافه کرد: اعلام شد که در صورت امکان این خانه ها به حداقل ترین قیمت فروخته شده و شهرداری در صورت لزوم این خانه ها را به فضاهای عمومی تبدیل کند.
در این جلسه سرفصل های 15 گانه شورای عالی فرهنگ عمومی کشور قرائت شد.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.