به گزارش ایرنا، شاهرخ جهانشاهی روز سه شنبه در نخستین جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه به منظور اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص سه موضوع نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، تعیین بودجه امور کتابخانه ها در سال جاری و تعیین تکلیف زمینی است که در شهر رودهن باید در اختیار نهاد کتابخانه قرار گیرد.
وی با اشاره به تکمیل کتابخانه خیرساز شهرستان نیز افزود: با توجه به نشستی که در این خصوص برگزار شد، تکمیل مابقی پروژه در اختیار شهرداری دماوند قرار گرفت و تقریباً به نتایج قطعی رسیده که با راه‌اندازی آن، بخشی از مشکلات شهرستان در بخش کتابخانه‌ها برطرف می‌شود.
این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر بستر سازی و اقدامات سخت افزاری، اشاعه فرهنگ کتابخوانی بسیار اهمیت دارد و هر تحول در زندگی نشأت گرفته از کتابخوانی است؛ اگر نتوانیم این مهم را نهادینه کنیم اقداماتی که در جهت بستر سازی انجام می شود، بیهوده است.
وی با بیان اینکه حمایت از نویسندگان ضروری است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه کتاب به منظور تغییر نگرش و تشویق مردم به تهیه کتاب بسیار موثر است.
حسین محمدی، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان دماوند نیز درباره آخرین وضعیت پروژه کتابخانه خیرساز پیمان، بیان داشت: مقرر شد نقشه پیشنهادی توسط واحد عمران اداره کل کتابخانه های استان تهیه و در اختیار شهرداری دماوند قرار گیرد و پس از تکمیل به نهاد عمومی کتابخانه ها واگذار شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی هم به صورت مجازی و هم حضوری برگزار می شود، ادامه داد: 12 عنوان کتاب در این جشنواره وجود دارد که 4 عنوان مربوط به جوانان و بزرگسالان است و کتاب و محتوا کتاب ها صرفا مربوط به زندگی امام رضا(ع) نیست.
محمدی تاکید کرد: فرمانداری، آموزش و پرورش و شهرداری ها از جمله نهادهایی هستند که می توانند در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبلیغات سمعی و بصری کمک کنند.
رئیس امور کتابخانه های عمومی شهرستان دماوند با بیان اینکه بیش از 500 میلیون تومان اعتبار در خصوص برگزاری نشست ها و برنامه های مد نظر این نهاد نیاز است، اظهار داشت: ارتقا سخت افزاری، تقدیر از شهرداران برتر در ترویج کتابخوانی، برگزاری جلسات مشترک با انجمن ها، تهیه بسته های فرهنگی، مجموعه سازی منابع و خریداری کتاب برای کتابخانه ها و همچنین شاداب سازی محیط کتابخانه ها از جمله برنامه های این نهاد در سال جاری است.
وی اضافه کرد: تجهیز سیستم امنیتی، تقدیر از خبرنگاران، برگزاری جشن هفته کتاب، تهیه لوازم و تجهیزات اداری و ملزومات مصرفی و هزینه های جاری از دیگر برنامه های پیش بینی شده این نهاد در سال جاری است.
محمود پوردیوان بیگی مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دماوند در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت تبدیل شدن به عنوان پایتخت کتاب استان تهران را دارد گفت: طرح روستای دوستدار کتاب باید توسط دهیاران مورد توجه قرار گیرد و به عنوان مبلغ این حرکت در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش داشته باشند.
وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی در سال جاری خود را صرف کتاب و ادبیات می کند، خاطر نشان کرد: 4 پایگاه و کتابخانه در 4 شهر فعالیت دارد که امیدواریم با کمک مسئولان، یک پایگاه نیز در شهر رودهن فعال شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور ترویج و تشویق بوده و لازم است نهادهای مربوط به حوزه فرهنگی گام های موثری در این راستا بردارند.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.