به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بهاره آروین در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که بخش اول اطلاعات باغاتی که در سال های گذشته بر اساس مصوبه برج باغ پروانه ساخت و ساز دریافت کرده اند، منتشر شده است.
وی گفت: این اطلاعات شامل مساحت زمین، میزان تراکم صادره، تعداد طبقات و مساحت زیربنای ساخته شده در باغات مابین سال های 92 تا 96 است.
خاطرنشان می شود این اطلاعات بر روی سامانه شفافیت شهرداری تهران به آدرس http://shafaf.tehran.ir/ منتشر شده است.
به گزارش ایرنا اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در آغاز فعالیت خود در این شورا، مصوبه برج باغها را لغو و مصوبه خانه باغ را جایگزین کردند.
بر مبنای مصوبه برج-باغ ها به سازندگان اجازه داده می شد در 30 درصد از مساحت باغ، تا ارتفاع 13 طبقه ساخت‌وساز انجام و 70 درصد باقیمانده باغ حفظ شود اما برپایه گزارش ها درختان بیشتر از مجوز صادره تخریب شده اند.
شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم از همان روزهای نخست فعالیت اعلام کرد که بر حفظ باغ ها و فضای سبز پایتخت و نیز لغو مصوبه برج -باغ ها جدیت و تاکید دارد؛ در ادامه این تصمیم مصوبه برج-باغ ها 22 اسفند سال 96 لغو و حدود دو ماه بعد ابلاغ شد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه مصوبه خانه باغ ها را جایگزین مصوبه برج باغ ها کردند که بر اساس آن، در باغ های با سه هزار متر صرفا دو طبقه با 15 درصد سطح اشغال که در مجموع 30 درصد می شود، مجوز ساخت داده می شود.
همچنین در باغ های بالای 3 هزار متر، سه طبقه با سطح اشغال 15 درصد که در مجموع 45 درصد می شود، اجازه ساخت و ساز داده می شود.
در مصوبه خانه باغ ها بسته های تشویقی پیش بینی شده است.
تهرام/7244//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.