به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرک صنعتی قرچک که به مناسبت هفته کارگر انجام شد اظهار داشت: احداث شهرک صنعتی قرچک در سال 86 به تصویب رسید ولی اجرایی شدن آن تا دولت تدبیر و امید به درازا کشید و از سال 92، ساخت و استقرار واحدهای صنعتی در آن آغاز گردید.
وی افزود: برای استقرار صنایع در فاز نخست، زیرساخت های اولیه ایجاد شد که با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این شهرک صنعتی از جمله نزدیکی به پایتخت، مجاورت با راه آهن سراسری تهران – مشهد و نیز برخی از مشوق های ارائه شده، این شهرک را به یکی از مناطق صنعتی پویای استان تهران تبدیل کرد.
وی گفت : شرایط ویژه شهرک صنعتی قرچک باعث شده تا بسیاری از اصناف تهران نیز برای استقرار در این منطقه صنعتی تمایل داشته باشند که با پیگیری های صورت گرفته، زیر ساخت هی این مهم نیز فراهم شده است.
خطیبی اظهار داشت: تا کنون قرارداد استقرار 750 واحد تولیدی در شهرک صنعتی قرچک منعقد شده و این استقبال شرایط برای راه اندازی فاز دوم آن فراهم کرده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال رونق تولید گفت: مهمترین راه برای تحقق شعار سال، حمایت از تولید کنندگان و رفع موانع افزایش فعالیت های آنان است، ارائه معافیت های مالیاتی و اقدامات حمایتی که از سوی دولت نیز در حال پیگیری است می تواند مشکل بسیاری از تولید کنندگان را برطرف کند.
فرماندار قرچک تأکید کرد: اگر انسجام داخلی را حفظ کرده و وحدت میان مسئولان را ارتقاء دهیم، بی شک می توان در شرایط سخت اقتصادی نیز رونق تولید را رقم زده و با حفظ اشتغال موجود، فرصت های شغلی پایدار در جامعه ایجاد کرد.
وی با اشاره به نقش مهم کارگران در رونق تولید گفت : دین مبین اسلام، جایگاه ویژه ای را برای کارگران در نظر گرفته است، امروز کارگران ایران اسلامی در صف مقدم مقابله اقتصادی با توطئه دشمنان قرار دارند و با تمام توان چرخ های اقتصاد کشور را به حرکت در آورده اند.
خطیبی اظهار داشت: باید به جهانیان ثابت کنیم که ایرانیان می توانند با سعی و تلاش، شرایط سخت اقتصادی را پشت سربگذارند.
در پایان این مراسم از کارگران نمونه شهرک صنعتی قرچک تقدیر به عمل آمد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.