مهدی ابراهیمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه جوانمرد قصاب در شهرری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تاکسی ها با سرعت 50 کیلومتر در ساعت با برق شارژ می شوند و با یک بار شارژ تا 300 کیلومتر مسافت را طی می کنند.
وی افزود: استفاده از تاکسی های هیبریدی به صورت پایلوت در شهر تهران اجرا می شود و تفاهم نامه هایی در این زمینه با دانشگاه تهران و صنعتی شریف منعقد شده تا چرخه راه اندازی این تاکسی ها در سطح شهر کامل شود.
معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران یادآور شد: با همکاری پژوهشکده وزارت نیرو نشست تخصصی در مورد چالش های استفاده از خودروی برقی نیز برگزار می شود تا چالش های این طرح را به حداقل برسانیم.
وی به راه اندازی باشگاه رفاه تاکسیرانان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این باشگاه با کارخانه‌های تولید کننده در راستای حمایت از تولیدات داخلی رایزنی های لازم را برای تامین قطعات انجام داده تا این قطعات را با قیمت مناسب تهیه کند.
به گزارش ایرنا، خودروی هیبریدی سیستمی است که یک موتور بنزینی معمولی، یک موتور الکتریکی و یک باتری را به‌ طور همزمان در خود جای ‌داده است و به آن خودوری برقی دوگانه یا خودروی سبز هم گفته می‌شود.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.