مینا رجایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کودکان بعد از شناسایی به مراکز بعثت، ایلیا و رهپویان شهرری و یک مرکز در پایتخت منتقل و کودکان دارای سرپرست به کانون خانواده بر می گردند و کودکان بد سرپرست در این مراکز نگهداری می شوند.
وی تصریح کرد: حدود 350 کودک در مرکز دولتی بعثت و 259 کودک نیز در مراکز غیردولتی ایلیا و رهپویان شهرری پذیرش شدند.
رئیس اداره بهزیستی ری با بیان اینکه کودکان بد سرپرست و در تنگنا با دستور قضایی به مدت سه تا 6 ماه در این مراکز نگهداری می شوند، افزود: در این مدت 143 کودک خیابانی نیز از چرخه حمایتی خارج شدند.
به گفته وی، شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، حمایت مالی، ارایه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان است.
رجایی ادامه داد: بیشتر این کودکان اتباع بیگانه هستند که برای پذیرش آنها با مشکل مواجه می شویم و امکان پذیرش در مراکز شبه خانواده برای این کودکان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، کودکان کار به کودکان کارگری گفته می شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می ‌شوند که این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی بی ‌بهره و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.