به گزارش ایرنا، علی محمد مختاری روز شنبه در جریان بازدید چند تن از اعضای شورای شهر تهران از طرح کمربند سبز تهران در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 41 هزار و 500 هکتار از 50 هزار هکتار از این طرح اجرا شده است.
وی در خصوص تاریخچه این طرح نیز تصریح کرد: کمربند سبز جنوب تهران در سال 59 در دولت شهید رجایی تصویب شد و پس از آن در سال 76 طرح کمربند سبز شهر تهران را به دولت ارائه کردیم و نهایتا طرح مذکور در سال 81 تصویب و در سال 83 برای اجرا ابلاغ شد.
به گفته مختاری، یکهزار و 250 هکتار از این طرح ملی نیز در نوروز امسال به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
این مقام مسئول در خصوص گونه های کاشته شده در کمربند سبز تهران گفت: گونه های گیاهی بومی و مقاوم به کم آبی بیشتر کاشته و در ارتفاع بالای 1800 متر نیز بنه، زالزالک و زبان گنجشک غرس شد.
وی ادامه داد: آبیاری کل این مجموعه نیز توسط آب خام، روان آب و پساب انجام می شود و برنامه ریزی شده تا سال 1410 فقط از پساب برای آبیاری فضای سبز پایتخت استفاده کنیم.
مختاری همچنین گفت که آبیاری این یکهزار و 250 هکتار فضای سبز به بهره برداری رسیده به صورت قطره ای است و از پساب های شهید محلاتی و دانشگاه امام حسین تامین می شود.
وی همچنین اظهار داشت که هزینه کل طرح کمربند سبز تهران توسط شهرداری تامین شده است و این طرح سالیانه بین 25 تا 30 میلیارد تومان هزینه می برد.
مختاری با بیان اینکه طرح کمربند سبز پایتخت جزو سرانه فضای سبز شهر تهران محسوب نمی شود، تصریح کرد: دو هزار و 262 بوستان در سطح شهر وجود دارد و با اقدامات انجام شده سرانه فضای سبز پایتخت که در قبل از انقلاب زیر یک متر بود امروز به 16.25 مترمربع افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، علی اعطا، محمود میرلوحی و افشین حبیب زاده سه عضو شورای شهر تهران صبح امروز از طرح کمربند سبز تهران بازدید کردند.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.