به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران امروز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آب رسانی به شهر فرون آباد از خط انتقال آب تصفیه خانه سد ماملو با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و با جذب اعتبارات ملی و استانی در مدت یک سال انجام شده است.
علیرضا کارگری افزود: این طرح با اجرای 4 کیلومتر لوله گذاری چدن داکتیل در قطرهای400 و 500میلیمتری، اجرای عملیات لوله رانی خط انتقال آب به قطر 500میلیمتری با کیسینگ بتنی با قطر یک هزار و 200 میلی متر با روش پایپ جکینگ جهت عبور از جاده امام رضا، اصلاح و توسعه شبکه آب رسانی به طول 10کیلومتر و تملک زمین جهت احداث مخزن انجام شد.
وی اظهار داشت: برای انتقال آب سد ماملو به شهر فرون آباد مجبور بودیم که لوله را از زیر محور مواصلاتی شرق و جاده امام رضا(ع) عبور دهیم که با توجه به اهمیت ترافیک این مسیر ترانزیتی و به منظور جلوگیری از کندی تردد خودروها، از شیوه لوله رانی پایپ جکینگ استفاده شد تا خللی در عبور و مرور خودروها به سمت استان های شرقی کشور و نیز تهران به وجود نیاید.
کارگری گفت : پیش از اجرای این پروژه، صد درصد منابع تامین آب شهروندان فرون آباد از سفره های زیر زمینی و چاه ها انجام می شد که با اتصال تصفیه خانه سد ماملو، بسیاری از چاه ها از مدار بهره برداری خارج می شوند.
وی افزود: برای اجرای این پروژه 81 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و درآمدهای جاری شرکت هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران گفت : برای احداث مخزن زمینی ذخیره سازی آب شرب شهروندان فرون آباد با ظرفیت 10 هزار متر مکعب و تاسیسات جانبی ، به تملک زمینی به مساحت 10 هزار و 246 متر مربع نیاز بود که این زمین از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تأمین و به شرکت اهدا شد.
شهرستان پاکدشت با 350 هزار نفر در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
شهرستان پاکدشت از سه شهر پاکدشت، فرون آباد و شریف آباد تشکیل شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.