به گزارش ایرنا، مجید فیروزان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان پاکدشت در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال 1374 که فعالیت خیرین مدرسه ساز در کشور آغاز شد، 700 مدرسه خیرساز در شهرستان های استان تهران احداث شده که 640 مدرسه از سال 1390 تاکنون به بهره برداری رسیده است.
وی گفت : با احداث این تعداد مدرسه که به فضاهایی نظیر کتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات، سرویس بهداشتی، اتاق سرایداری، فضای اداری و آزمایشگاه مجهز است، بیش از 6 هزار کلاس درس به مجموع مدارس شهرستان های استان تهران افزوده شده است.
وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 500 خیر مدرسه ساز در شهرستان های استان تهران وجود دارند که علاوه بر احداث مدرسه، نسبت به اهدا زمین ساخت مدرسه، پول، طلا و مصالح ساختمانی اقدام می کنند.
فیروزان گفت : خیرین با اهداء زمین ساخت مدرسه، به طور میانگین یکصد هزار متر مربع زمین به دارایی های آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزودند.
وی با اشاره به این که تا پایان امسال بیش از 30 مدرسه خیرساز در شهرستان های استان تهران کلنگ زنی و یا افتتاح می شود اظهار داشت: استان تهران در حال حاضر به 12 هزار کلاس درس نیاز دارد که تلاش می شود تا با همکاری تمامی دستگاه های دولتی، خیرین مدرسه ساز و بنیادهایی نظیر بنیاد برکت و کمیساریای عالی پناهندگان این کمبودها برطرف شود.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران در خصوص فعالیت خیرین در شهرستان پاکدشت گفت: خیرین مدرسه ساز تا کنون 50 مدرسه در شهرستان پاکدشت احداث کرده اند ولی برای رفع کمبود فضای آموزشی در پاکدشت، به 30 مدرسه جدید نیاز داریم.
پاکدشت بیش از 77 هزار دانش آموز دارد.
شهرستان پاکدشت با بیش از 350 هزار دانش آموز در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.