دیوار سبز ”Green wall ”یا نمای سبز همان فضای سبزی است که به صورت عمودی ( دیوار سبز عمودی ) و مستقل و یا بر روی یک دیوار شکل می گیرد.
دیوارهای سبز در خیلی از نقاط به صورت طبیعی به وجود آمده اند همانند رشد و گسترش گیاه مو چسب بر روی نمای ساختمانهای قدیمی.
اجرای دیوار سبز در مکانهای مختلف می تواند مشکل آلودگی هوای تهران را با گسترش گیاهان در محیط های اداری و مسکونی، فضاهای شهری برطرف نماید.
اجرای دیوار سبز در رستوران ها باعث می شود که مهمانان تجربه دلچسبی از غذا خوردن در کنار رایحه دل انگیز گیاهان تازه با رنگ های چشم نواز و همچنین محیطی با هوای خنک و پاکیزه را داشته باشند.
کیفیت هوا در رستوران را بهبود می بخشد در نتیجه مطلوبیت فضا را برای مهمانان افزایش می دهد. دیوار سبز با رویکرد تصفیه هوا توسط گیاهان می تواند آلودگی هوای فضای اداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد به نحوی که طبق آزمایشات عبور هوا از دیوار سبز حدود 80 درصد فرمالدئید(بوی تازگی و نو بودن، که سرطانزا است)، 50 درصد تولوئن ، و 10 درصد تری کلرواتیلن را کاهش می دهد.
علاوه بر این سیستم آبیاری و گیاهان رطوبت نسبی محیط را تا 60 درصد افزایش می دهند که باعث از بین رفتن عوارض خشکی محیط در سلامت پوست و دستگاه تنفسی خواهد شد. موضوع فیلتر کردن محیط توسط دیوار سبز با گیاه (Filter Bio ) بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
تهرم/8138//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.