به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از سه تصفیه خانه در حسن آباد فشافویه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اعتبارات با نظارت دقیق سازمان محیط زیست و مدیریت و برنامه ریزی استان تهران صرف کاهش بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام(ره) خواهد شد.
به گفته وی، 300 میلیارد ریال از این اعتبار به شرکت آب و فاضلاب استان تهران اختصاص یافته که برای تکمیل تصفیه خانه اسلامشهر هزینه می شود.
کلانتری ادامه داد: هم اکنون این تصفیه خانه با ظرفیت نیم مدول یعنی یک ششم از ظرفیت واقعی خود در حال فعالیت است که باید تا پایان سالجاری تمامی فازهای آن به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه 100 میلیارد ریال از این اعتبار نیز به بخش کشاورزی اختصاص یافته است، افزود: جهاد کشاورزی استان تهران باید نسبت به احداث تصفیه خانه در واحدهای کشتارگاهی و دامداری اطراف فرودگاه امام(ره) و اتوبان تهران ـ قم اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یادآور شد: دولت در بودجه سال 98 برای لایروبی رودخانه های سالور، کن و نهرهای حوزه اسلامشهر و شهرستان ری 50 میلیارد ریال به امور آب استان تهران تخصیص داده است.
وی یکی از مراکز انتشار بوی نامطبوع در جنوب پایتخت را مجتمع پردازش زباله آرادکوه عنوان کرد و گفت: دولت 100 میلیارد ریال برای مدیریت پسماندهای آراد کوه در اختیار شهرداری تهران قرار داده است تا این مرکز دفن زباله ساماندهی و یا به محل دیگری منتقل شود.
کلانتری اضافه کرد: 150 میلیارد ریال نیز به سازمان محیط زیست اختصاص داده شده تا تجهیزات و زیرساخت های این سازمان برای پایش محیط زیست استان تهران به روز رسانی و دقیق شود.
به گزارش ایرنا، بوی نامطبوعی که در مسیر عوارضی تهران - قم تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بویژه ماه های گرم سال به مشام می رسد، موضوع تازه ای نیست بلکه طی چند سال اخیر همواره خبرساز بوده و حل نشده باقی مانده است.
سایت دفن زباله آرادکوه در نزدیکی کهریزک، فعالیت واحدهای صنعتی مختلف، کشتارگاه ها و نیز دامپروری هایی که به گفته مسئولان از سامانه های مناسب تصفیه استفاده نمی کنند از جمله دلایل ایجاد این بو اعلام شده است.
ئیس جمهوری دستور رفع بوی نامطبوع جنوب پایتخت را داده و هم اکنون گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.