به گزارش ایرنا، تصفیه خانه دامداری شرکت کشت و صنعت روزان، تصفیه خانه دامداری قدرتی و تصفیه خانه شرکت دامداری تلیسه نمونه از جمله طرح هایی بودند که امروز با حضور محمدمسعود تجریشی معاون محیط ‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کیومرث کلانتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخش حسن آباد فشافویه به بهره برداری رسید.
تصفیه خانه دامداری شرکت کشت و صنعت روزان با اعتبار 11 میلیارد ریال طی یک سال به بهربرداری رسیده است، این تصفیه خانه به روش هوازی و همچنین هوادهی توانایی تصفیه 150 متر مکعب فاضلاب دامداری را در طول 24 ساعت دارد.
همچنین تصفیه خانه دامداری قدرتی نیز با اعتبار 10 میلیارد ریال طی یک احداث شد، ظرفیت این تصفیه خانه که از روش بی هوازی و هوازی در جهت تصفیه فاضلاب دامداری بهره می برد 400 متر مکعب در طول 24 ساعت است.
مراحل ساخت تصفیه خانه شرکت دامداری تلیسه نمونه در سال 96 آغاز و با اعتبار هفت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
ظرفیت این تصفیه خانه در طول شبانه روز 150 متر مکعب است و از فرآیند سیستم تصفیه فاضلاب بیولوژیک ترکیبی بی هوازی و هوازی به روش لجن فعال برای تصفیه فاضلاب دامداری بهره می برد.
با راه اندازی این تصفیه خانه ها در دامداری های جنوب پایتخت، 700 متر مکعب از فاضلاب خامی که به زمین های کشاورزی انتقال می یافت و موجب انتشار بوی نامطبوع و خسارت های جبران ناپذیر به محیط زیست می شد، تصفیه شده و آب آن نیز برای مصارف کشاورزی و تولید علوفه دامداری ها استفاده می شود.
به گزارش ایرنا، بوی نامطبوعی که در مسیر عوارضی تهران - قم تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بویژه ماه های گرم سال به مشام می رسد، موضوع تازه ای نیست بلکه طی چند سال اخیر همواره خبرساز بوده و حل نشده باقی مانده است.
سایت دفن زباله آرادکوه در نزدیکی کهریزک، فعالیت واحدهای صنعتی مختلف، کشتارگاه ها و نیز دامپروری هایی که به گفته مسئولان از سامانه های مناسب تصفیه استفاده نمی کنند از جمله دلایل ایجاد این بو اعلام شده است.
حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.