به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کمیته امداد استان تهران، حسین فتح آبادی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد کارآفرینی، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت است، تاکید کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و استقلال مالی آنها از اهداف مهم کمیته امداد است که به طور جدی آن را دنبال می‌کند.
وی به تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و ادامه داد: 3418 فقره تسهیلات اشتغال در سال 97 به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران پرداخت شده است که از طریق آن 3896 نفر مشغول به کار شدند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه تعدادی از مددجویان با معرفی به کاریابی های مورد تایید این نهاد مشغول به کار شدند، افزود: 1257 نفر از مددجویان تحت حمایت از طریق معرفی به کاریابی ها مشغول به کار و فعالیت شدند.
فتح آبادی اضافه کرد: 1040 فقره تسهیلات از منابع داخلی کمیته امداد و 2378 فقره از منابع بانکی به مددجویان پرداخت شده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران را 56 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ 40 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه بانکی و 16 میلیارد و 600 میلیون تومان از منابع داخلی کمیته امداد بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران بیان کرد: طرح‌های اجرا شده شامل 181 طرح کار انگیزی 287 طرح توان افزایی و 2950 طرح خودکفایی بوده است.
فتح آبادی گفت: برای طرح های کارانگیزی 5، توان افزایی 10 و خودکفایی بیش از 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.
وی به طرح‌های اجرا شده اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات اجرا شده است.
تهرام/7247//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.