به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این فرهنگسرا با شعار «کتاب؛ سایه‌بان شهر» با بیش از 20 برنامه متنوع و در فضایی به وسعت‌ یکهزار متر مربع در مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار می‌کند.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره دهمین فرهنگسرای کتاب گفت: این سازمان متولی امر کتابخوانی در شهرداری است و امسال همانند 9 سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد.
سعید اوحدی افزود: فرهنگسرای کتاب در دهمین دوره برگزاری خود، روبه‌روی در شماره 12 ساختمان اصلی شبستان مصلای امام خمینی(ره) واقع شده است تا همه شهروندان بتوانند از برنامه‌های متنوع این مرکز استفاده کنند.
وی، برگزاری نشست‌های کتابخوانی با حضور هنرمندان و چهره‌های شناخته شده، عضویت رایگان در 107 کتابخانه سازمان، امکان استفاده از کتابخانه دیجیتال با بیش از 120 عنوان کتاب الکترونیکی و 2میلیون مقاله تمام متن، رادیو، کافه کتاب برای دیدار و گفت‌وگوی چهره‌ به‌ چهره با نویسندگان و نذر کتاب ویژه جمع‌آوری کتاب برای مناطق محروم را از جمله برنامه های دهمین فرهنگسرای کتاب عنوان کرد.
اوحدی اظهارداشت: چاپ کتاب با نام و تصویر کودک به عنوان شخصیت اصلی در «کتاب من»، معرفی «کتابخانه‌ ویژه نابینایان» با مجموعه‌ای بیش از 9 هزار عنوان کتاب صوتی و یکهزار جلد کتاب به خط بریل، کارگاه صحافی و معرفی فعالیت‌های «باغ کتاب» و عضوگیری در باشگاه مخاطبان این مرکز از دیگر برنامه های فرهنگسراست.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توجه به حوزه کودک و نوجوان را اولویت برنامه‌های فرهنگسرای کتاب عنوان و تاکید کرد: بخش ویژه «کودک و نوجوان» با ارائه محصولات مربوط به کودکان و برگزاری برنامه‌هایی همچون دیدار با نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودک، کارگاه‌های قصه‌گویی و نقاشی و استفاده رایگان از وسایل بازی میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان است.
وی گفت: استقرار چهار دستگاه اتوبوس کتابخانه سیار در چهار پهنه نمایشگاه و اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب است.
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از چهارم تا چهاردهم اردیبهشت از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.