به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از سالن ورزشی مدرسه دخترانه ام البنین(س) شهرری اظهار داشت: هر کدام از این سالن های ورزشی 200 متر زیربنا دارند و دانش آموزان دختر در این اماکن از لحاظ جسمی تقویت می شوند.
وی با بیان اینکه ارتقای حرکات و مهارت‌های بنیادین ورزشی در مدارس ابتدایی از اولویت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش است، گفت: نردبان سوئدی، سنگ نوردی، طناب های آویزان، نردبان های روی زمین از ورزش هایی هستند که در این سالن ها برای تقویت عضلات گردن و سینه دانش آموزان توسط مربیان ورزشی آموزش داده می شوند.
حمیدی تصریح کرد: همانطور که دانش آموزان الفبای خواندن و نوشتن می آموزند، باید حرکات ورزشی را نیز برای ایمنی و سلامت جسم خود بیاموزند تا در سال های آتی مهارت‌های پیچیده ورزشی را نیز کسب کنند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در این سالن ها با جو ورزش آشنا می شوند، ابراز کرد: فراگیری، آموزش و ارتقای حرکات ورزشی از همان دوران ابتدایی موجب افزایش توانایی جسمی و سلامت روانی دانش آموزان می شود.
معاون تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش گفت: سالن های ورزشی، دانش آموزان برای عضویت در باشگاه های حرفه ای استانی و ملی آماده می کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد روحیه امید و نشاط در کودکان با آموزش سواد حرکتی شکل گرفته و موجب پیشرفت این نسل در حوزه ورزشی می شود، ابراز کرد: عدم شکل گیری توانایی‌های ادراکی و حرکتی از دوران ابتدایی تا کلاس دهم سبب بروز مشکلات جبران ناپذیری در سال های آتی می شود.
حمیدی ادامه داد: ژیمناستیک یکی از ورزش‌های پایه، مهم و مورد نیاز دانش آموزان به شمار می‌رود که در این سالن های ورزشی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه مدارس برای ساخت سالن های ورزشی بودجه ویژه ای ندارند، افزود: آموزش و پرورش آمادگی تغییر کاربری فضاهای آموزشی برای ایجاد فضای ورزشی را دارد تا زمینه آمادگی جسمانی دانش آموزان در مدارس شکل گیرد.
به گزارش ایرنا، اولین سالن تربیت بدنی مدارس دخترانه ابتدای کشور ظهر امروز دوشنبه با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، ایرج حریرچی٬ قایم مقام وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی در مدرسه ابتدایی دخترانه ام‌البنین شهرری به بهره برداری رسید.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.