معصومه نعیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 900 مددجوی بهزیستی پردیس از خدمات توانبخشی استفاده می کنند، اظهار داشت: خدمات توانبخشی هزینه های بالایی را می طلبد و با وجود محدودیت منابع مالی با مشکل مواجه شده ایم.
وی با بیان اینکه درمان در سن طلایی کودکی، پیشگیری از یک عمر معلولیت و صرفه جویی در هزینه های درمان است، افزود: تعداد زیادی از کودکان معلول در پردیس به دلیل مشکلات مالی، سن طلایی درمان را در دوران کودکی از دست می دهند و معلولیت آنها تا آخر عمر ادامه پیدا می‌کند.
نعیمی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد محدودی از کودکان با حمایت خیرین تحت درمان هستند.
وی بیان کرد: این شهر فاقد مرکز درمان دولتی است و تفاهم نامه بهزیستی با بیمارستان شفای پردیس برای پذیرش مدد جویان از سال گذشته منتفی شده و به معرفی شدگان خدمات نمی‌دهند.
نعیمی ضمن تقدیر از همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: مدد جویان به دلیل شرایط جسمی امکان تردد به تهران را ندارند و تعداد محدودی از آنها با معرفی نامه شبکه بهداشت و درمان از خدمات آزمایشگاه، سونوگرافی و دندانپزشکی رایگان استفاده می کنند.
وی بیان کرد: مدد جویان تحت پوشش، دختران بی سرپرست در مرکز شهدای بومهن شرایط مالی مناسبی ندارند، از خیرین، مدیران واحدهای تولیدی و صاحبان اصناف انتظارداریم تا کمک‌های خود را به صورت متمرکز به نیازمندان اهدا کنند.
رئیس اداره بهزیستی پردیس اضافه کرد: تعداد زیادی از مدد جویان به دلیل خرابی آسانسور و زیاد بودن پله ها امکان مراجعه به بهزیستی را ندارند و کارشناسان ما در محل پارکینگ با آنها ملاقات می کنند و در مواردی که نیاز به بررسی وضعیت جسمی مدد جو و معاینه جهت طرح در کمیسیون پزشکی باشد به منزل مدد جو مراجعه می کنند.
وی در ادامه با اشاره به استیجاری بودن ساختمان اداره بهزیستی نیز اظهار داشت: مالک تا آخر اردیبهشت ماه جاری برای نقل مکان به ما مهلت داده، اما هنوز از سوی شهرداری پردیس مکان مناسب با شرایط مدد جویان تامین نشده است.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.