محسن گذری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهرک گلخانه ای حصار گلی ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: توسعه کشت گلخانه ای که با هدف افزایش بهره وری مصرف آب و نهاده ها، افزایش میزان تولید و ایجاد فرصت های شغلی پایدار صورت می گیرد، به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی نیاز دارد.
وی افزود: در سال های اخیر قیمت مصالح مورد نیاز برای احداث گلخانه ها با افزایش چشمگیری مواجه بوده ولی میزان تسهیلاتی که به بهره برداران در شهرک گلخانه ای حصار گلی اعطا می شود افزایش نیافته ضمن آن که این تسهیلات در سه قسط به ارائه می شود که این امر با افزایش قیمت روز افزون مواد اولیه، مشکلاتی را برای کشاورزان به همراه می آورد.
وی تصریح کرد: هر چند که بانک کشاورزی با حمایت های وزارت جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های کشاورزی، آورده مالی بهره برداران و اراضی آنان در شهرک گلخانه ای حصار گلی را به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات قبول کرده است ولی توقع می رود تا ارزش کارشناسی اراضی و گلخانه ها نیز به همان نسبت افزایش قیمت ها محاسبه شود تا بتوان تسهیلات بیشتری را دریافت کرد.
گذری تأکید کرد: پیش بینی کشاورزان در احداث گلخانه با تسهیلاتی که هم اکنون در اختیار دارند، با قیمت های سابق بوده است ولی گران شدن تمامی کالاها آنان را برای تکمیل گلخانه های خود با مشکل مواجه می کند.
وی محاسبه قیمت تعرفه آب و برق شهرک گلخانه ای به صورت صنعتی را دیگر مشکل بهره برداران این شهرک یاد کرد و افزود: با تعیین وضعیت آب شهرک گلخانه ای حصار گلی به عنوان آب صنعتی، حق نظارت نیز به آن اختصاص پیدا می کند که این امر باعث می شود تا بهره برداران مجبور شوند ماهانه 50 میلیون تومان اضافه، بابت پول آب بابت حق نظارت پرداخت کنند.
رئیس هیأت امنای شهرک گلخانه ای حصار گلی ورامین گفت: با صنعتی محسوب شدن آب شهرک، برق اختصاص یافته به آن نیز به صورت صنعتی محاسبه می شود که این امر هزینه های تولید را افزایش می دهد.
وی از عدم گازرسانی به شهرک گلخانه های حصار گلی نیز به عنوان دیگر مشکل این منطقه یاد کرد و اظهار داشت: در صورتی که گاز به شهرک منتقل نشود، بهره برداران مجبورند تا برای گرمایش گلخانه ها از سوخت گازوئیل استفاده کنند که این امر علاوه بر آلودگی محیط زیست، هزینه کشاورزان را نیز افزایش می دهد.
گذری افزود: کسانی که برای احداث گلخانه، به حصار گلی آمده اند سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند که برای افزایش تولید و اشتغال پای در این وادی گذاشته اند لذا توقع دارند تا با حمایت مسئولان به اهداف احداث این شهرک گلخانه های دست یابند.
در فاز نخست شهرک گلخانه ای حصار گلی، 50 بهره بردار به احداث واحدهای گلخانه مشغول می باشند.
شهرک گلخانه ای حصار گلی در 45 کیلومتری جنوب بخش مرکزی ورامین و در حاشیه محور قم – گرمسار واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.