عبدالرضا فولادوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این محموله شامل وسایل آموزشی برای مدارس، البسه، مایحتاج و مواد غذایی فاسدنشدنی است.
وی گفت: آموزش و پرورش تهران به عنوان معین استان های سیل زده خوزستان و لرستان اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.
فولادوند،کمک رسانی به فرهنگیان و دانش آموزان در استان های سیل زده را اولویت آموزش و پرورش تهران عنوان کرد و افزود: هفته آینده معلمان و تیم های آموزشی به استان لرستان و سپس خوزستان اعزام می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دوشنبه هفته آینده حدود 15 مشاور و یک تیم 25 نفره از مشاوران تحصیلی و آموزشی برای جبران عقب افتادگی آموزشی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دوره متوسطه و پایه دوازدهم به شهرستان پلدختر اعزام می شود.
وی با اشاره به بازدید از مدارس و مراکز آموزشی سیل زده در استان لرستان اظهارداشت: همکاران در این مناطق در حال برنامه ریزی هستند و کلاس های درس به صورت متمرکز در 2 آموزشگاه برگزار می شود.
فولادوند تاکید کرد: دانش آموزان، اولیا، خیران مدرسه ساز و مدارس غیردولتی اصلی ترین عناصر برای جمع آوری و تامین کمک های نقدی و غیرنقدی و تامین نیروهای انسانی و آموزشی برای استان های سیل زده هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: روز سه شنبه هفته آینده بازدیدی از استان خوزستان و مدارس و مراکز آموزشی آسیب دیده این استان خواهم داشت.
وی با اشاره به ارسال 13 کامیون کمک های غیرنقدی این اداره کل به استان لرستان اظهارداشت: پنجم فروردین هم محموله هایی به استان گلستان ارسال شد.
فولادوند درباره پویش ملی «سیل مهربانی همکلاسی ها» به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای مدارس کشور که امروز با شعار «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» در مدرسه شایسته منطقه 11 تهران برگزار شد، افزود: کمک های جمع آوری شده در این پویش نیز براساس نیاز استان های سیل زده ارسال خواهد شد.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته در برخی مناطق کشور آغاز شد، سیل اغلب استان های کشور را در برگرفت.
خسارت های سیل در استان های شمالی مازندران و گلستان، فارس، لرستان و خوزستان بیشتر از مناطق دیگر بوده است.
بر اساس اعلام رئیس اورژانس کشور آخرین آمار تلفات سیل اخیر 70 جان‌باخته و 791 مصدوم بوده است.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.