عنوان برنامه این بود: «با دست های کوچک و مهربانتان یاری گر دستان کودکان سیل زده باشیم». برنامه ای که به همت سازمان بهزیستی در یکی از مهدهای کودک شهر تهران حوالی میدان ونک روز چهارشنبه با حضور برخی مسئولان متولی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم تعدادی از بچه های پیش دبستانی دختر و پسر به شکل نمادین و از طرف سایر مهدهای کودک تهران میزبان جشنی شده بودند که مدیران مهد و بهزیستی با هدف ترویج فرهنگ نوع دوستی بین این بچه ها تدارک دیده بودند.
و این بچه ها البته امروز دست خالی به مراسم نیامده بودند، هرکدام هدیه ای همراه داشت، یکی کتاب داستان، دیگری مداد رنگی و اسباب بازی.
لباس های رنگارنگ و پتو نیز در بین هدایا دیده می شد؛ هدایایی که بنا بر اعلام مسئولان بهزیستی از طریق این سازمان برای کودکان سیل زده در استان های درگیر این موضوع ارسال خواهد شد.
این دختران و پسران کوچک پیش دبستانی امروز با لباس هایی سنتی و محلی از فرهنگ ها و اقوام مختلف کشورمان که روی آنها نوشته شده بود «امدادگران بهزیستی» در این مراسم حاضر شدند.
بچه ها همچنین دست نوشته هایی همراه داشتند که روی آنها قید شده بود «هر روز روز نیکوکاری، همدردی، مهربانی، دوستی و مهرورزی است» و به این شیوه مدیران مهد سعی داشتند پیش از شروع مدرسه و سوادآموزی به آنان نوع دوستی و کمک به دوستانشان را با آنان تمرین کنند.
استان تهرن دارای 850 مهدکودک است که با برگزاری این پویش، کمک های غیرنقدی مهدهای کودک از جمله نوشت افزار، اسباب بازی، کتاب داستان، پوشاک و سایر لوازم جمع آوری و به بهزیستی استان های سیل زده ارسال می شود تا در اختیار کودکان آن مناطق قرار گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان تهران در این مراسم با اشاره به اینکه کودکان مهد نیز برای کمک به همنوعان درگیر با سیل در کشور پای کار آمده اند گفت: این حرکت فرهنگی می تواند در کنار آموزش های دوستی به کودکان، بخشی از مشکلات منطقه سیل زده را کاهش دهد و ساکنان این مناطق را به زندگی امیدوارتر کند.
داریوش بیات نژاد ادامه داد: مهدهای کودک مهمترین مکان برای تربیت نسل آینده است تا در آینده مشارکت اجتماعی داشته و به فکر همنوع خویش باشند.
وی تاکید کرد: با مهرورزی به کودکان می آموزیم نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت انسانی و اجتماعی عمیقی داشته باشند و آن را در بین خانواده های خویش نیز ترویج دهند.
مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه هدف بهزیستی کمک به خانواده های آسیب دیدگان سیل بویژه کودکان است گفت: کمک های مردمی از مهدهای کودک استان تا خانه های سالمندان و بخش خصوصی جمع آوری می شود و در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد.
به گفته وی تاکنون 900 میلیون تومان کمک های مردمی در قالب اقلام ضروری و مورد نیاز از طریق بهزیستی استان تهران به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است.
بیات نژاد همچنین تاکید کرد: علاقه مندان برای کمک به مددجویان بهزیستی سیل زده می توانند از طریق بانک ملی به شماره حساب 2173451330000 و شناسه 2230 اقدام کنند.


تهرام/8138/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.