به گزارش ایرنا، عبدالرحیم موسوی روز سه شنبه در هشتمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) اظهار داشت: ارتش از شامگاه 27 فرودین ماه در جریان باران های سیل آسای گردنه خوش ییلاق گلستان قرار گرفت و از همان زمان اقدامات امدادی را در مناطق سیل زده آغاز کرد.
وی ادامه داد: نیروهای ارتشی به تاسی از شخصیت والای شهدای انقلاب و ایثارگران جزو یگان های امدادی در مناطق سیل زده است.
موسوی در ادامه به زوایای شخصیتی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار فردی ولایتمدار و دارای بصیرت بود که در مواقع حساس قدرت تشخیص و عمل به موقع داشت.
وی بیان کرد: سپهبد شهید علی صیاد شیرازی جزو افراد برجسته و اثرگذار تاریخ معاصر کشور است که توانسته علاوه بر هم دورانی های خود بر نسل های آینده نیز تاثیر گذار باشد.
موسوی به تکلیف شناسی و حضور به موقع این شهید بزرگوار در ماجرای عملیات مرصاد و حمله به منافقان اشاره کرد و گفت: ایشان در این شرایط هیچگونه وظیفه ای برای نبرد نداشت ولی با حس نوعدوستی، بند پوتین های خود را بست و به جنگ دشمنان شتافت.
وی اضافه کرد: رشادت و وظیفه شناسی سپهبد شهید علی صیادشیرازی در جریان حمله به منافقان موجب شد یکی از ماندگارترین عملیات دوران هشت سال جنگ تحمیلی رقم خورد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: امروز دانشجویان افسری با شرکت در کلاس های همرزمان سپهبد شهید علی صیادشیرازی و مطالعه در آثار جنگ تحمیلی با شخصیت والای این شهید بزرگوار آشنا و ایشان را الگوی خود قرار می دهند.
موسوی در ادامه به توطئه های دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکای جنایتکار اشاره کرد و افزود: تصمیم مضحک و جاهلانه آمریکایی های در قراردادن نام سپاه پاسدارن در لیست گروه های تروریستی نشان از ضعف آنان دارد.
وی یادآور شد: اینگونه اقدامات خصمانه به هیچ عنوان نمی تواند خللی در حرکت الهی مردم ایران و نظام اسلام ایجاد کند.
به گزارش ایرنا، هشتمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره‌ امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی امروز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری و جمعی از خانواده های معزم شهدا و ایثارگران در قطعه‌ 29 گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) و در جوار مزار شهید صیاد شیرازی برگزار شد.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.