به گزارش ایرنا، متن تقریظ معظم له بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» که روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از نخستین روزهای حضور وی در ارتش تا شهادتش را شامل می‌شود، بدین شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
این نمونه جالب و بی سابقه ای است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیت های آن.
آن را یکسره مطالعه کردم ( تا 84/6/7) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است، با بسیاری از حوادث آن کاملا آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است، و این طبیعی است.
البته برجستگی های شخصیت شهید صیادشیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمی توان نشان داد، او حقا نمونه ای از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود.
رحمت خدا بر او
به گزارش ایرنا، این مراسم به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری و جمعی از خانواده های معزم شهدا و ایثارگران در قطعه‌ 29 گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) و در جوار مزار شهید صیاد شیرازی برگزار شد.
کتاب «در کمین گل سرخ» روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از نخستین روزهای حضور وی در ارتش تا شهادتش را شامل می‌شود که در سال 83 با قلم «محسن مؤمنی شریف» در تهران به چاپ رسید.
نوگرایی در شیوه‌های روایت، تلفیق ظریف اطلاعات با بافت داستان و استفاده از خاطرات سپهبد صیاد شیرازی موجب شده است تا خوانندگان به این کتاب جذب شوند به گونه ای که امروز کتاب «در کمین گل سرخ» به چاپ بیست و سوم رسیده است.
شهید صیاد شیرازی 21 فروردین 1378 در نزدیک منزل خود توسط منافقین ترور و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.