به گزارش ایرنا، احمد عباسی روز دوشنبه در نشست ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان دماوند با بیان اینکه تخریب خاصی در گلزار های شهدا صورت نگرفته است ادامه داد: اعتبار لازم در خصوص تکمیل گلزار شهدای محله درویش در نظر گرفته شده است و حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
فرماندار شهرستان دماوند نیز با بیان اینکه در این راستا جلسات مختلفی برگزار شده است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین گلزار هایی که می بایست به زودی ساماندهی شود گلزار شهدا محله درویش دماوند است.
مجید صفری با تاکید بر اینکه ساماندهی گلزار شهدا یکی از مهم ترین اولویت های کاری است، افزود: در صورتی که دیگر گلزارهای شهدا در شهرهای دیگر نیاز به ساماندهی و ترمیم باشد اقدامات لازم انجام خواهد شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: ساماندهی گلزار شهدا محله درویش می بایست تا 18 خردادماه سال جاری انجام و طی این مدت نمایندگانی از شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دستگاه های مربوطه نسبت به انجام امور در اسرع وقت اهتمام ورزند.
صفری با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم در خصوص تأمین اعتبار جهت اتمام پروژه ساماندهی گلزار شهدا محله درویش انجام میشود، خاطر نشان کرد: با توجه به واگذاری این موضوع به شهرداری دماوند نباید هیچ گونه خللی وارد شود.
فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد: ساماندهی گلزار شهدا از جمله انتظارات خانواده شهدا است، اما یکسان سازی نباید صورت گیرد.
قاسم ملیحی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند با تأکید بر اینکه ساماندهی گلزار محله درویش شهر دماوند در چند سال اخیر با مشکل مواجه شده است، بیان کرد: در سطح شهرستان 59 گلزار شهدا داریم که بخش عمده آن تحویل شهرداری 5 شهر شهرستان شده است و 18 گلزار همچنان به شهر های دماوند، آبسرد، رودهن و آبعلی واگذار نشده است.
ملیحی با بیان اینکه تمام تغییر و تحولات گلزارها در سامانه سجایا ثبت میشود، افزود: ساماندهی گلزار محله درویش طبق تفاهم نامه ای منعقد شده در سنوات گذشته بر عهده 3 نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری دماوند و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها قرار گرفت.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طبق قرار داد هر کدام از این 3 نهاد می بایست 150 میلیون تومان پرداخت میکردند، خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون 100 میلیون به حساب شهرداری واریز کرده و واریز مابقی آن منوط به پیشرفت کار است.
عباس صفری، شهردار دماوند در ادامه این جلسه با بیان اینکه طی قرار داد منعقد شده در سنوات گذشته ساماندهی 3 گلزار در شهر دماوند توسط سه نهاد مذکور می بایست انجام میشد، اظهار داشت: 2 گلزار تاکنون ساماندهی شده و صرفاً ساماندهی گلزار شهدا محله درویش باقی مانده که تهیه نقشه و تعیین پیمانکار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود 500 میلیون تومان توسط این نهاد پرداخت شده است افزود: بر اساس تفاهم نامه ای با اداره میراث فرهنگی و گردشگری مقرر شد نقشه ای توسط این نهاد نیز تهیه شود.
صفری با بیان اینکه 3 نهاد فوق الذکر نسبت به تکمیل این پروژه متعهد هستند، اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته 200 میلیون تومان توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها اعتبار اختصاص یافت که امیدواریم که این اعتبار جذب شود.
شهردار دماوند با بیان اینکه پیمانکار جدید برای این پروژه مشخص شده است تصریح کرد: متولی این کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است و پس از ساماندهی می بایست تحویل شهرداری شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه اغلب گلزار های شهدا در آرامستان های قدیمی شهر هستند عنوان کرد: متولی این گلزار ها اصولاً هیئت امناها هستند و لازم است آن ها نیز در این امر مشارکت کنند.
تهرام/7246//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.