به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی این فرهنگسرا، برگزاری یادواره مذکور روز پنجشنبه 29 فروردین ساعت 17 با تجلیل از خانواده شهدای نیروی انتظامی، با حضور فرماندهان عالی‌رتبه مرزبانی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه ریزی شده است.
کتاب مهران می‌خندد به قلم «محسن صالحی خواه» زندگینامه و خاطرات مرزبان شهید «مهران اقرع» از شهدای دهه هفتادی ناجاست که 17 فروردین 1394 در کمین تروریست‌های جیش‌الظلم به همراه هفت نفر از نیروهای پایور و وظیفه ناجا در منطقه مرزی نگور به شهادت رسیدند.
شهید اقرع سال 1371 در مشهد به دنیا آمد. بخشی از کودکی و نوجوانی خود را به دلیل انتقال پدرش به قوچان در این شهر گذراند. سال 1389 وارد دانشگاه علوم انتظامی امین شد و پس از پایان تحصیل به طور داوطلبانه خدمت در مرزبانی را انتخاب کرد.
وی به فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام شد و بعد از طی دوره آموزشی، سال 1393 خدمت نظامی خود را در پایگاه 240 مرزی آغاز کرد. چند ماه بعد، پس از تعطیلات نوروز در هفدهم فروردین یک تیم از نیروهای مرزبانی به فرماندهی شهید اقرع راهی یکی از کمین‌های منطقه شدند اما به مقصد نرسیدند.
نیروهای گروهک تروریستی جیش‌الظلم در مسیر این نیروها کمین کرده بودند و با تیراندازی بی‌امان سرنشینان خودرو را به شهادت رساندند.
در بخشی از این کتاب آمده است: «واقعیت این است که خبر شهادت مردان بزرگی که برای امن نگه داشتن این آب و خاک جان می‌دهند همیشه بین مشکلات روزمره و سیل اخبار دیگر گُم می‌شود. شاید دلیلش این باشد که آنقدر به خودمان و مشکلاتمان مشغولیم که اتفاق‌های دیگر را نمی‌بینیم یا شاید مشکلات ما آنقدر زیاد است که خواهی نخواهی ما را در خود فرو می‌برد. اما چرخ روزگار آن قدر چرخید تا گردونه به اسم بچه‌هایی بیافتد که بعد از جنگ به دنیا آمده‌اند. می‌توانیم بگوییم بسیاری از آنها که امروز به شهادت می‌رسند دوران‌های پرتلاطم دهه‌های انقلاب را لمس نکرده‌اند؛ اما همان سربازهایی هستند که روزگاری در گهواره‌ها بوده‌اند و امروز زیر پرچم ولایت برای این مردم و ایران اسلامی می‌جنگند و احتمالا درک حال و هوای قصه بچه‌های این نسل، برای جوان‌های امروز سهل‌تر است.»
علاقه مندان برای حضور در یادواره شهدای ناجا می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.