محمد امامی امین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم آب کاهش یافته و با ادامه روند کنونی کاهش حجم آب، می توان در روزهای آینده عملیات پاکسازی و بازسازی روستاهای گرفتار در سیل را آغاز کرد.
وی خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای استان تهران از لرستان و گلستان فراخوان و به خوزستان دعوت شده اند ولی اکنون نیاز به نیروهای جهادی برای جایگزینی با آنان داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران گفت: شرایط اسکان اضطراری در خوزستان حاکم است و مواد غذایی و کمک های اولیه با کمک مردم، دولت، نیکوکاران، هلال احمر و نیروهای سپاه به دست مردم اسکان داده شده می رسد.
وی یادآورشد: سیل خسارت سنگینی را به خوزستان وارد و وزیر کشور نیز اعلام کرد که بین 30 تا 35 هزار میلیارد تومان به پنج استان کشور خسارت زده است؛ بخش زیادی از این خسارت مربوط به خوزستان می شود.
امامی امین اظهارداشت: مزارع کشاورزی خوزستان درگیر سیل شده و خسارت دیده است اما با تدبیر دولت این خسارت ها جبران خواهد شد.
نماینده تام الاختیار استاندار تهران در خوزستان گفت: اکنون موضوع تقویت و پایدارسازی سیل بندها برای جلوگیری از ورود آب به شهرها در دست انجام است.
وی به احداث 25 کیلومتر سیل بند در منطقه دشت آزادگان توسط نیروها و تجهیزات اعزامی از استان تهران اشاره و اضافه کرد: بخشی از این سیل بند معروف به قدرت آباد در مسیر دسترسی بُستان به سوسنگرد در دست احداث است که می توان با ساخت آن مشکل آب گرفتگی این محدوده را برطرف کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار تهران تصریح کرد: 30 روستا در دشت آزادگان به زیر آب رفته است و هنوز تا رسیدن به نقطه بازگشت به شرایط عادی به چند روز زمان دیگر نیاز داریم.
وی گفت: این میزان آب ورودی در کوتاه مدت تخلیه نمی شود و برآورد اولیه نشان می دهد حداقل به یک ماه زمان برای تخلیه کامل آب از منطقه نیاز هست.
امامی امین با بیان اینکه تامین مواد غذایی خشک و گرم همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: کفه ترازوی کمک های مردم به سمت تامین اقلام سرمایشی، پنکه، کولر، پشه بند و سِت های بهداشتی تغییر کرده است اما ساکنان این منطقه به اقلام دیگری از جمله فرش، زیرانداز، موکت و انواع لباس نیز نیاز دارند.
تهران ازجمله استان های معین برای کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان تعیین شده است و از 18 فروردین مسئولان تهرانی از جمله معاونان هماهنگی امور عمرانی و نیز امور اقتصادی استاندار تهران با حضور در منطقه دشت آزادگان و مرکز شهر سوسنگرد ارائه خدمات و بازدیدهای میدانی در این منطقه را آغاز کرده اند.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.